• Anonym (frågande)

Vanlig mens + Gravid?

finns det någon här som har haft så pass vanlig mens att man inte märkt av graviditeten förrän en bra bit in i graviditeten?

• Svar på tråden Vanlig mens + Gravid?
  • Anonym (frågande)

Någon??

• Anonym

japp jag hade mens i 2 månader i min första grav, 18 år sedan fick veta på gyn kontrollen som de gjorde på den tiden att jag gått ca 4 mån istället för 2 mån som jag trodde.

• Anonym

ja, sökte läkare för magbesvär och det visade sig at jag var gravid i vecka 11..

• Anonym (frågande)
    Anonym skrev 2007-03-01 14:58:27 följande:
    japp jag hade mens i 2 månader i min första grav, 18 år sedan fick veta på gyn kontrollen som de gjorde på den tiden att jag gått ca 4 mån istället för 2 mån som jag trodde.
    Så den mensen var alltså helt normal??! Blöder du mycket eller lite i vanliga fall och skillde sig det något?
  • Anonym (frågande)

puff

• Anonym

Jag upptäckte min grav sent! Har alltid haft kraftiga regelbundna blödningar, likaså under de första grav månaderna! Oförklarligt!

• Anonym (frågande)
    Anonym skrev 2007-03-01 15:37:03 följande:
    Jag upptäckte min grav sent! Har alltid haft kraftiga regelbundna blödningar, likaså under de första grav månaderna! Oförklarligt!
    Okej! Anledningen till att jag frågar var att jag fick svar på ett blodprov där dom kollat i fall jag har någon infektion i kroppen, det hade jag inte men mitt blodvärde var lågt, hon frågade mig om jag kunde vara gravid.

jag och min sambo har försökt bli gravida i tre månader men mensen har alltid kommit så jag har inte brytt mig om att testa, men denna månad både strax före min mens och efter den ja förtfarande har jag haft symtom, men jag har inte testat eftersom jag hade min mens den 19de.. Men nu när sköterskan sa att lågt blodvärde kunde tyda på att jag är gravid blev jag osäker.. Jag ville höra om någon haft mens fast dom var gravida, och uppenbarligen går det!!

Måste alltså testa mig nu!!! ÅÅÅ så nervös jag blir men jag vil linte ha för höga förväntningar, lågt blodvärde kan ju bero på många olika saker antar jag!!
  • Anonym (frågande)
    LillaJag06 skrev 2007-03-01 15:46:14 följande:
    ts: hoppas att du är gravid då :)
    ja det hoppas verkligen jag också, men det skulle komma som en chock även om det är planerat, för jag är redan  inställd på att det inte funkade och förberett mig för äl nu till helgen!!!!
  • Anksan

Vet en åtminstonde på mammas jobb som en dag fick svåra buksmärtor och när hon kom till sjukhuset så konstaterades det att hon skulle föda. Hon hade haft mens hela tiden och visst hon hade väl gått upp lite i vikt men hon var rätt kraftig ändå. Så det var en överraskning. Det är sådnt man bara hör som historier tycker jag. Men det visade ju att det faktiskt sker

• Anonym (frågande)
    Anksan skrev 2007-03-01 15:50:56 följande:
    Vet en åtminstonde på mammas jobb som en dag fick svåra buksmärtor och när hon kom till sjukhuset så konstaterades det att hon skulle föda. Hon hade haft mens hela tiden och visst hon hade väl gått upp lite i vikt men hon var rätt kraftig ändå. Så det var en överraskning. Det är sådnt man bara hör som historier tycker jag. Men det visade ju att det faktiskt sker
    ja det är verkligen bara historier för mig också det är det som skulle göra mig så chockad! Men det rä viktigt nu tror jag att inte ta ut något i förhand så jag blir ledsen!! Men det är svårt nu!! :)
  • Anksan

Mm kan tänka mig det. Men det är vääääääääääääääldigt ovanligt.
    Men lycka till iaf!

och glöm inte att tala om hur det gick med testet

• Anonym (frågande)
    Anksan skrev 2007-03-01 15:54:56 följande:
    Mm kan tänka mig det. Men det är vääääääääääääääldigt ovanligt. Men lycka till iaf! och glöm inte att tala om hur det gick med testet
    jo det borde vara väldigt ovanligt! :) Men man har ju hoppet!
    haha tänk om man skulle få lycka pga lågt blodvärde! :D
    japp det ska jag absolut berätta, testar i morgon!
Svar på tråden Vanlig mens + Gravid?