• Anonym (ajajaj)

Hur ont i magen kan man ha i början av graviditet?

Usch, jag har så ont i magen - en del är gaser och jag är uppsvälld, men jag har ont som håll på vänster sida när jag går och står, ja mest hela tiden. Jättejobbigt!! Vad kan jag göra? Är detta "normalt" eller ska jag oroa mig - kan det komma från tjejmagen, men det onda sitter ju bara på vänster sida...

• Svar på tråden Hur ont i magen kan man ha i början av graviditet?
  • Anonym

vet inte, har själv lite ont på höger sida men hur ont är för ont? har en vän som hade jätteonda menssmärtor länge. kanske borde du kolla upp det? eller ringa BM

• Anonym

Jag hade stunder då jag hade jätteont, ibland gjorde det inte riktigt lika ont.
    Visade sig vara utomkveds.
    Att det dessutom bara var på en sida kan ju dessutom vara ett symptom på det!

Mitt var i mitten så jag trodde inte det var utomkveds, nu har jag en äggledare mindre...

• Anonym (ajdå)

Det kan ju vara tarmarna som gör ont, men om du har en väldigt ensidig och ihållande smärta så kan det ju vara en mycket god idé att ringa en BM eller gyn. I vilken vecka är du?

• Anonym (ajajaj)

Tack för era svar - det låter ju som om jag ska ringa nånstans, men jag är bara i vecka 6, så jag har inte bokat tid nånstans ännu...

Det onda är som uppsvälldhet och gaser + håll på vänster sida och det är liksom en konstant känsla som inte släpper, men ont gör det verkligen, eftersom jag inte brukar ha så här ont...

• Clasha

sammma sak med mig att det trycker på vänster sida så det gör skit ont, frågade då min BM och hon sa att det är vanligt så här tidigt för det är bebisen som trycker

• Anonym (ajajaj)

Va, kan bebisen trycka så det gör ont? Men den är ju knappt en centimeter ännu - kan man verkligen känna den? Börjar ora mig för utomkveds, usch :'-(

• Anonym (ajdå)

TS: jag tror att Clasha är lite längre gången än du är, för din knodd är antagligen bara några millimeter än så länge och orsakar knappast någon värk genom att trycka på.
    Ring BM och berätta hur du känner. Det låter ju lite jobbigt likt just utomkveds, men det kan ju lika gärna vara en sträckning eller något annat ofarligt.
    Men det är bättre att kolla upp det så du är säker. Jag håller tummarna för dig!

Svar på tråden Hur ont i magen kan man ha i början av graviditet?