pojke med ätstörningar
Jag undrar hur man märker om sitt barn har problem med maten?
Jag har nämligen en pojke på tolv år som har gått ner mycket i vikt och äter dåligt. Kommenterar att maten innehåller mycket fett osv. Han påstår att han har ätit hos kompisar när han kommer hem på kvällarna och när han äter med familjen så äter han väldigt lite.
Första tecknet på detta var att jag hörde honom väga sig på toaletten varje dag och sen när han började kommentera maten, om vi åt pizza och tyckte det var äckligt med allt fett. SEn så har det bara accelererat och nu börjar jag bli riktigt orolig. Förra veckan var han tvungen att göra nytt hål i skärpet för det var för stort och byxorna börjar hänga löst.
Vet ine vad jag ska ta mig till, har försökt pratat med honom, men han blir bara sur och humöret är verkligen något som går upp och ner och han är väldigt irriterad hela tiden och kan brusa upp för minsta lilla.
Vet någon var man kan ringa för att få hjälp. Jag vill stoppa det här innan det blir ett för allvarligt problem.Nu känns det som jag har tappat kontrollen och kan inte sluta oroa mig för min lilla kille, vill att han ska må bra och ta hand om sig.
Tacksam för svar!
Ett inlägg från en orolig mamma.