• Mrs Smith

Är din tå bredvid stortån längre än din stortå?

Då har du mortons fot (morton's foot på engelska). Tydligen så är det en typ av störning (eller missbildning - ordet som användes på engelska var disorder) som gör att man överpronerar. 50 - 60 % av befolkningen har detta - så även jag .

Märkligt att det kan vara en störning (disorder) om 50 - 60 % av befolkningen har detta?

Så till min fråga, kan någonting vara en missbildning om mer än hälften av en befolkning har det?

• Svar på tråden Är din tå bredvid stortån längre än din stortå?
  • Nikki S

haha jag har det på endast ena foten-

• theoIsac

haha, mina långtår är längre än stortån..men missbildning har jag aldrig sett det som..

• Klaar

JAPP därför är jag så smart gubben skrattade första gången han såg det o jag med för jag hade inte lagt märke till det innan. min lilla dotter har också fått ärva detta

• smulan 75

Japp det kallas tvillingtår(nr2 o nr3 e sammanväxta skåran går inte ända ner) i våran släkt har jag,min faster,min ena syrra,farmor,min son är dom enda som har tvillingtår i våran stora släkt

• Vombell

Japp på båda fötterna! Har alltid skämts över mina fötter p g a detta. Tycker att det ser hemskt ut, speciellt när man har skor som är öppna fram till.

En kompis som är invandrad till Sverige berättade att i hennes hemland sa man att om kvinnan hade så så var det hon som bestämde i äktenskapet

• Gullan30

Ja, nog har jag det oxå.
    Tå nr 2 är längre på båda fötterna å flickan  har det ochså,
    men missbildning tycker inte jag att man kan kalla det
    då det är så vanligt att många har så!=)

• LillyL

Samma här...Min sambo tycker att jag har en E.T tå...(efter E.T´s fingrar gissar jag???) Råkar min fot sticka fram under täcket så får jag alltid höra : "E.T phone home..." och ett gäckande skratt...

Så störning...jaa, kanske...jag blir ju jämförd med en rymdvarelse...så...

• Mrs Smith

Jag tycker att det är snyggt! haha Säkert för att jag själv har så. Dessutom har de flesta statyer från antika Grekland sådana fötter - en sak man kan ta till om någon retas.

• Mrs Smith

Jag har också hört det där om att om en kvinna har så så bestämmer hon i äktenskapet .

Svar på tråden Är din tå bredvid stortån längre än din stortå?