• Linda357

aggresiv vid parning

Hej har en Cornih Rex hona på 2 år hemma, hon började löpa lite smött den 20:e feb, senaste 5 dagarna har hon varit i höglöp, jamar/skriker gnider mot allt, rullar runt, ligger å tramapar med svansen i vädret.
    så i tisdags skickade vi henne till avelshanen där dom fick hålla till på toaletten, men ack vad jag bedrog mig, han fick inte komma i närheten, hon morrade å fräste åt både katten å ägaren, så vi tog hem henne på ons.
    trodde att hon höll på gå ur löpet, men hemma fortsätter hon med samma betende(outhärdligt), jamar skriker å ålar.
    så idag tors på förmiddan tog vi hit hanen istället.
    hon går bakom honom hela tiden, och fräser å morrar, inge jamande som innan han kom.
    några gånger har hon flygit på honom.
    behöver råd från någon som kan nå om parning, är det kört när hon beter sig så här, eller kan dom komma att para sig?
    tacksam för alla råd.

MVH: snart hörselskadad stolt ägare.

• Svar på tråden aggresiv vid parning
  • BigBoned

Hon kanske inte tyckte om den andre katten?

• Mising

Jag har hört att det kan ta dagar innan honan "släpper till" när det gäller katter..Så det gäller att ha tålamod..Är dock ingen expert!

• majzzan

ja han kaske inte faller henne i smaken.... bara för att honorna löper så behöver det inte betyda att dom accepterar en hane lättare.... jag har planer på att para min perser hona.. men hon beter sig som din katt bara det kommer främmande... tro att du nästa ggn ska ta till dig hanen med engång hon börjar löpa så det kan gå några dagar.... så dom hinner bekanta sig... oftast anledningen till att honan ska till hanen är att hanen vet sitt revir,... kommer den då till ett nytt ställe så kanske han 'måste' pinka in sitt nya revir å skydda sin 'hona'..... å då kanske han börjar pinka hemma sen åxå.....

lycka till!!!!! öronproppar är bra å ha hemma vid höglöp.....
    ps: jag har 2 honor.. som trissar varandra till löp!!!

Majzolla... mamma till 1 ängla barn + 5 jordbarn!!
  • Linda357

haha jo vi satt med öronpropar igår när vi åt :)
    sitter vid datorn nu så jag ser dom ut i hallen, han sitter i hennes klätterträd, och för första gången sen han kom så har hon lagt sig på golvet å rullat lite.
    en gnista hopp tänds.
    när vet jag om det e dax att avbryta och skicka hem hanen, alla goda råd uppskattas.

• majzzan

att hon ligger  å åmar sig är ett bra tecken..( så gör dom efter en parning åxå ). då visar hon igen agg.... hoppas bara att hon inte kommer ur löpet.... när dom väl sen får till det så bli inte rädd!! för hon kommer att skrika till... min hona skrek så jag trodde dom bråka en det är hullingarna som gör ont när han drar sig ur.... det är det  som startar ägglossningen.. du märker sen när dom är klara... men dom kommer att para sig flera ggr... en katta kan ha flera pappor till sina ungar... i en kull...

• Linda357

nu börjar det hända saker, igår kväll slogs dom/hon en del, men idag när jag minst anade det så låg han på henne med ett stadigt grepp i nacken :)

• majzzan

se där.... låt dom hålla på... hi hi!!! ge det ett par dar.....

Svar på tråden aggresiv vid parning