• ankan83

Klippmaskin/trimmer

Jag har en bearded collie som är nerklippt för det mesta,han trivs bäst när han är korthårig. Just nu klipper jag honom med vanlig sax, men det tar ju sin tid och blir ju inte så bra som man vill ha det. Har inte råd att köpa en klippmaskin/trimmer för flera tusen, så jag undrar om det finns någon som kan rekommendera någon billigare (på nätet) som passar till min hund?

• Svar på tråden Klippmaskin/trimmer
  • BigBoned

Ja köpte facktiskt en till min mor o hennes shih-tzu på rusta för 150kr funkade facktiskt väldigt bra!

• Skruttis82

skulle just skriva det, rusta har billig klippmaskin

• isop

Försök hitta en beg. Ostermaskin. De brukar hålla i evigheter, bästa maskinen. Om det behövs kan du ju köpa ett nytt skär så blir den som ny igen. Så mitt tips är också ex. Blocket men att du ska köpa en kvalitetsmaskin där.

• ankan83

Hon jag köpte freddy av sa att rustas inte alls funka på han, han har så tjock päls, blir nästan som ull på en del ställen! Ska absolut kolla blocket! Tack för tipset!

• BigBoned

har sett hatt dom har på jula med lite dyrare.. Konstigt för den på rusta var facktiskt förvånadsvärt bra! dom kanske har andra på rusta nu? annars får du gå till lantmännen o köpa en fårklippare=)

Svar på tråden Klippmaskin/trimmer