• Lillatroll

Tips på bra bok om barnmat och kost

Jag letar efter en bra bok med barnmatsrecept och allmänn info om mat och kost till små barn (jag har en son på sju månader så det är från den åldern och uppåt jag har tänkt mig).
    Är det någon som har några tips på vad man kan köpa?

• Svar på tråden Tips på bra bok om barnmat och kost
  • RonjaRovardotter

Det finns en bok som heter barnmat. KF har gett ut den. Jag tycker att den är jättebra. Den ger tips om när man kan ge viss mat. Den är från 4 månader upp till 6 år.
    Större delen är recept, och det står hur många portioner det görs, och från när barnet kan äta det.
    Ska se om jag hittar den på nätet.

• RonjaRovardotter

Jag kan ge dig alla detaljer om det när jag kommer hem till mig igen. Det är där jag har boken.

• nelina

Vi har en bok som heter "Mat för barn och deras föräldrar", kommer inte ihåg vad författaren heter. Den är bra iaf, mycket info och recept.

• lövet

Vi har en bok som heter "Nam-nam : allt du behöver veta om ditt barns mat och matvanor från nyfödd till tonåring : en vägledning
    allt du behöver veta om ditt barns mat och matvanor från nyfödd till tonår" av Gebre Medhin, Mehari , Eliasson, Margi
    En bra bok tycker jag, men mer kostråd och tips om hur man får barn att äta än en kokbok med bilder och recept. Det finns listor på vad man inte ska ge sin bebis och recept för olika åldrar.

• RonjaRovardotter

Boken jag pratade om heter Mat För Barn, Birgitta Villner Gyllenram & Camilla Bremler Lindberg. ISBN 91-518-3257-7

Jag tycker att den är helt suverän.

Svar på tråden Tips på bra bok om barnmat och kost