• St Tropez

Yr, snabbt illamående och kallsvettas, fast jag just ätit frukost!?

Så jag kan ju inte ha blodsockerfall!? Så här är det varje morgon när jag väl anlänt till jobbet, pratar med kollegor vid kaffemaskinen och berättar att "-jaa idag mår jag bra..." men så får jag alltid sätta mig ner på govet för att det svartnar, blir jätteyr och det känns som jag skall kräkas... Sen efterår är jag helt svettig? vad kan det bero på? Sen mår jag hur bra som helst efter 10 min igen???? detta händer alltid på morgonen!?

• Svar på tråden Yr, snabbt illamående och kallsvettas, fast jag just ätit frukost!?
  • debbo

Låter som blodtrycksfall... har själv haft det...inte kul! Bara att sätta sig ner tills det gått över! Lycka till!

• Scrapmom

Det händer mig också ibland, ofta i kön i mataffären. Ha alltid ett paket med druvsocker i fickan så du kan ta så fort du känner att det börjar svaja.

• PuhFlickan

Känner precis igen mig. Händer typ varannan dag när jag kommit till jobbet. Brukar sätta mig ner och dricka vatten, vet inte om det funkar bra men det går över efter en stund. Blir också helt kallsvettig, obehagligt...

• Throe

känner igen mig, tog upp detta med BM hos sa att det berodde på dåliga järnvärden...ska äta 200 mg Niferex om dagen + stampa med fötterna så fort jag står stilla så blodet fortsätter cirkulera som det ska

• katten m

Har haft samma problem under min graviditet trots bra blodvärde (Hb), det är blodtrycket som inte riktigt hänger med, fick hjärtklappning och var tvungen att lägga mig med benen högt. Dricka mycket och att använda stödstrumpor kan hjälpa.

Svar på tråden Yr, snabbt illamående och kallsvettas, fast jag just ätit frukost!?