• Pilloppan

Tand växer upp bakom mjölktand.

Kollade precis i min sons mun. Såg att det håller på att komma upp en ny tand bakom en mjölktand. Mjölktanden är lös men kommer den nya tanden åka fram lite sen eller kommer den stanna så långt bak?

• Svar på tråden Tand växer upp bakom mjölktand.
  • Coursell

Den nya tanden kommer nog att sätta sig tillrätta när den andra försvinner. Så sa i alla fall tandläkaren till mig när jag ringde då min son fått en Tand på utsidan högt över den mjölktand som satt kvar.

• Saltlakrits

Den kan åka fram och "putta" ut den andra tanden.

Det gjorde ett par av mina tänder när jag var liten
    De kom lite längre bak och så att säga tryckte ut tanden framför

Men man kanske ska ha lite koll på den så att den inte stannar??? Det jag inte...

Men det kan vara normalt i alla fall

Mamma till tre underbara barn!
  • 3 hjärtan

min lillasyster hade så i underkäken, dubbla rader tänder under ett kort tag, hennes tänder hamnade rätt sen, lite sneda dock, så nu när hon är 16 ska hon få tandställning.

• Pilloppan

Ok, bra att veta att det för det mesta fixar till sig. Tänkte lite på hur jag såg ut i munnen när jag var liten, inte så skoj

• Snowgirl

Så har det varit för båda mina barn, att de nya tänderna har varit helt uppe innan de framför har lossnat, och deras tänder sitter där de ska.

• mommi75

just så hade min dotter och när mjölktanden lossnade så tog det inte så lång tid innan den andra tanden satt sig tillrätta.Nu syns det inte ens att hon hade en sådan.

Svar på tråden Tand växer upp bakom mjölktand.