• t j e j

Frissörprodukter vs "Budget"?!

Är det egentligen någon stor skillnad på frissörprodukter och dom man tex. köper i mataffären?! Inpackningen kan jag tänka mig att de är bättre och köpa hos frissör. Men va tror ni, är de "värt" och lägga pengar på ett dyrare schampoo?

• Svar på tråden Frissörprodukter vs "Budget"?!
  • Pyret 78

jag klarar inte av ett shampoo köpt i en vanlig affär. då kliar jag sönder min hårbotten. måste köpa hos frisör så att jag får ett shampoo som passar riktigt känslig hårbotten.

• Tisseltott

Jag tycker det är värt att lägga lite extra pengar på produkter från frisören. Det ÄR skillnad.

• t j e j

ja de kan ju vara ett problem kanske... men om du inte hade haft känslighårbotten.. hade du då varit nökd med "kvaliten" på produkterna från en vanlig affär?

• Pyret 78

jag hade nog kört med produkter från frisören iallafall. drygare så det blir billigare i längden

• Chaplin

Hmmm, vet faktiskt inte. Men själv köper jag endast shampon och balsam hos frisör. Har väldigt känslig hårbotten och tycker absolut att det är bättre med "frisörshampon".

• April Mamma

Jag köpter nästan alltid vax, spray osv hos frissan men shampoo/balsam/inpackning köper jag från Loreál i "vanlig affär".

• 201201232

Frisörprodukter är bättre, och jag är väldigt skeptisk av mig. I och för sig så tror jag att det är bätter att tvätta håret med Yes än med många av de skitschampon som finns ute på marknaden. Eller att inte tvätta håret alls, men jag kör på frisörprodukter och är nöjd med det.. :)

• 201201232

Just ja, tänkte också skriva att jag är övertygad om att det är schampot som är viktigast. Har man ett bra schampo torkar man inte ut håret så mycket och behöver inte lika mycket inpackningar och balsam. Schampot är grunden liksom. Sedan behöver man ju inte ha balsam i hårbotten heller och då är det inte lika viktigt med bra kvalitet på kemikalierna (allergirisk).

• Fidelis ad urnam

Mitt hår klarar inte av "budget" schampo och balsam köpt i butik.
    Jag köper uteslutande mina hårvårdsprodukter hos min frisör och dessa produkter är de enda produkterna som ger mig fint hår.
    Tro mig, jag har provat de flesta produkterna på marknaden, men enbart frisörens schampo fungerar.

Sedan tycker jag att det är stor skillnad dryghetsmässigt. Min 500ml flaska för 300:- räcker i fyra månader, medan en flaska på affären räckte i två veckor.

• Shagwell

Jag köper Redken och är supernöjd, dyrt men drygt. Hade jag gjort ett vetenskapligt test på låt säga Wella från affären och Redken från frisören om båda flaskor hade lika mycket innehåll så gissar jag att Redken hade vunnit överlägset, dvs varat längre.
    Hur vet man att ett schampoo är bra? Tja, man vet iaf när det INTE är det!
    Ofta innehåller schampona från affär mycket vatten, för mycket parfym. Frisörerna själva säger ju att det ÄR skillnad på mer än bara förpackningen och priset, men hur kan man egentligen verkligen, verkligen veta.
    Hur mycker är sant, hur mycket är placeboeffekt, dvs om man vet att man köpt ett dyrt schampoo så tänker man att åh gud så bra det måste vara och så ser man alla tecken på det man vill se.

Huvudsaken är väl att man har rätt schampoo för den hårtyp man har och sén om man betalar 29 kr flaskan eller 290 kr, ja det är väl egentligen inte vetenskapligt bevisat vilket som är bäst. Kanske är de lika bra?
    men i grund och botten vill jag ju tro att man får vad man betalar för.

*kluven ända ut i hårrötterna*

• Universums härskare

Ni som har riktigt känslig hårbotten vad anväder ni för shampoo? Har testat apotekets grejer men är inte alls nöjd. Tar tacksamt emot förslag.

• Fru Anders

Just produkter till håret köper jag bara på salong, de håller bättre och är drygare.Alltså även om de är dyra så håller mängden mycket längra. Så det lönar sig tycker jag.

• MissLilo

jag köper väl "budget". Tycker försej inte sunsilks curls & waves (till dotetrn på 2 år) och swartskofts silkschampoo e biliga de heller.(om man ska ha både inpackning+ shampoo + balsam av båda 2)
    Sen ska mannen ha mjällshamopoo+ balsam + inpacknin emellnåt och sonen sk aa sitt barnshampoo + tvål. JA ska dessuto ha vanligtväl + apotekets.

Bli ju lite grejer att köpa då....så köper d edyrare grejerna p ica ist. :DDD

Men vi ska olika alal fyra i familjen..så har inte riktigt råd med de dyrare.

Svar på tråden Frissörprodukter vs "Budget"?!