Ett tips, om inget annat fungerar, är att höra om det kan hjälpa med Rhinocort Turbuhaler (kortison som man inhalerar genom näsan, helt ofarligt för babyn enligt 2 gyn, valde att dubbelkolla det). Kortison kan verka hemskt men enligt flera läkare jag pratat med är det ingen som helst fara att man t ex ska få biverkningar som skört skelett när man inhalerar det eftersom det då kommer till "rätt" plats direkt.
Jag har kronisk nästäppa sedan innan och använder Rhinocort Turbuhaler mot det. Visserligen hjälper det inte så bra nu under graviditeten utan för mig har det även behövs koksalt (finns sådant som heter Renässans receptfritt på Apoteket om du inte vill göra i ordning själv). Tycker själv att det är praktiskt med Apotekets eftersom den finns i form av nässpray, helt ofarligt att använda till skillnad från vanlig nässpray som man tyvärr kan bli beroende av.
Hursomhelst är Rhinocort Turbuhaler dessvärre receptbelagt, hör med bm på mvc, det är mitt råd. Tycker att gyn borde kunna skriva ut det åt dig isf, vågar dock inte svära på det eftersom det, i mitt fall, är en distriktsläkare som skriver recepten.
Lycka till och hoppas det blir bättre!