Floristutbildning...
Någon som vet vart det finns en floristutbildning i Sthlm?.. Med en hemsida som man kan kolla in?
Någon som vet vart det finns en floristutbildning i Sthlm?.. Med en hemsida som man kan kolla in?
Hur gammal är du? Jag hoppade på min floristutbildning på gymnasiet på St Göran. Annars har jag för mig att det finns en i Liljeholmen, men jag minns inte vad den heter...
Ja e 20.. Men ja har inte gått färdigt gymnasiet.. Får ju inte göra det häller.. Blir ju komvux... Måste man ha vissa betyg för att komma in?
Vet inte hur det är i dagsläget, gick min utbildning 94-97. Har du testat att söka på AMS.se bland utbildningarna där? Vet att många kollegor i blomsterbranschen hade tagit utbildningen i Liljeholmen, och även Munkeröds utbildning (TROR den ligger i Götet, dock), och de var äldre än gymnasieåldern, så jag tror absolut att du kan hitta en utbildning...
Här kan du kolla lite om det finns något:
www.yrkesutbildningar.se/search/viewInstitute.asp
www.florist.norrkoping.se/startsida.html (Norrköping)
Min syster gick florisutbildning i enkolskorg eller vad det heter.. Ja en bit utanför Sthlm, tror det är där man får gå om man ska bli florist och gå gymnasium i sthlm, det är närmaste floris skolan här, och vi bor i Dalarna så
hon hoppade dock av och började floristskolan i stenungsund istället efter 2år..
Men hon han aldrig göra klart utbildningen innan hon fick jobb här i stan på blåklockan
ang betyg, min syster hade inga höjdar betyg, ig i engelska osv..
Ja jag tänkte säga det med, jag började med att jobba extra i butik, och det är inte alla som ens har utbildning som jobbar i blomsterbranschen, mycket lär man sig på plats. Alltså, det finns möjlighet att få praktik följt av anställning även utan utbildning. Senare kan man se om arbetsplatsen vill skicka iväg en på kortare kurser inom vissa inriktningar.
Lycka till!
Okay tack för era svar!.. Ska gå ner till floristen här o fråga om dom behöver extra hjälp =P Hehe