Jag vill INTE ha hunden i sängen...
Vi har en hund som är 9 år, det är min sambos hund från början. Själv har jag också haft en hund men som vi fick omplacera pga av osämja i flocken. Jag har dock alltid varit hård mot min egen hund att han ska sova på golvet/alternativt i egen säng/madrass.
Detta av flera skäl,
1: Vill inte ha grus i sängen
2: Vill inte ha diverse kryp i sängen som följer med hunden
3: Vill ha fräscha sängkläder som inte luktar HUND
4: Vill ha benutrymmet för mig själv...
5: Vill ha min sambo närmast mig när jag vaknar och inte ha ett hårigt hundarsle där
Sén att man tar upp och gosar på morgonkvisten eller så är väl sin sak men det ska inte vara tillåtet att hoppa upp där på eget bevåg.
Tyvärr är min sambo inte av samma övertygelse! Så hur göra???
Han tycker att hunden som alltid fått vara i sängen, inte nu på äldre dar ska läggas på golvet. Han är lite pjåkig sådär
Eftersom det är JAG som alltid bäddar sängen, vet inte varför det blivit så men jag gör det iaf, kanske för att jag är bossig & dominant och vill ha ordning och reda i sovhalmen *ha ha* så stör detta mig ännu lite mer för det blir täta byten just pga hunden.
Jag blir galen av att det luktar hund i sängkläderna som jag tycker ska lukta svagt nytvättat, eller iaf människa...och jag blir knas på att behöva borsta bort en mindra sandlåda innan man kan gå och lägga sig.
Om dagarna har jag stängt till sovrummet och han får inte komma in där förrän till kvällen när vi själva går och lägger oss men helst av allt så vill jag återta MIN säng!!!!
Vad tycker ni??? Hur gör ni med vovvar/vovve???
Har föreslagit att vi får dela på sängarna så kan han ju ha hunden i sin del, lycka till - 190 lång karl och en softis...men ja det blir såklart lite surt och vållar en del mindre dispyter.
Hjälp!
mvh