• JennyPenny

Förskolor i Bromma ?

Hej,
    vi ska flytta till Bromma/Beckomberga i sommar och ska ställa dottern i kö för förskola. Någon som känner till förskolorna i närområdet (Beckomberga Park, Regnbågen på Bällstavägen osv)?

Vad har ni för erfarenheter av dessa förskolor eller någon annan? Kan ni rekommendera eller avråda från någon?

Tack på förhand!

• Svar på tråden Förskolor i Bromma ?
  • sSARAa

Grattis till flytten, är ett jätte fint ställe ni kommer bo.
    Vill oxå dit men bor dock ett stenkast ifrån (i Råcksta)

Förskolan som ligger mitt i beckomberga ska vara jätte bra har jag hört, tyvärr ingen erfarenhet.
    Sen den som ligger på bäckbornas väg 19 är oxå bra, där gick min dotter för 3år sen. De är privat.
    Sen finns de ett ny öppnat som ligger i söderberga som heter äventyret som jag hört ska vara bra oxå.

Sen har jag inte kolla på några andra. Hoppas du fått något tips

//Sara med C och L

• gutestjej

Jag var en av dem som hade svårt att få en plats i Bromma under hösten -06, bla fick vi två gånger en tilldelning på Söderberga Allé och en placering på beckomberga park.
    Vi valde att besöka den som ligger inne i beckomberga park, de har nyrenoverade lokaler så allt är fräscht och en stor gård att leka på. Personalen är blandat med olika åldrar och kön= mycket positivt att de har flera män som jobbar där.
    Men för oss kändes det inte bra när vi var och hälsade på, man får en känsla i magen som avgör det hela.
    Jag har en bekant som har sin dotter på bällstavägen och hon är mycket nöjd med den förskolan. Ett tips till dig är att du går in på stockholms stads hemsida och väljer bromma stadsdelsnämnd där kan du läsa mer om de respektive förskolorna.

• JennyPenny

Hej gutestjej,
    tack för ditt svar. Jag har läst på stockholms stads hemsida om alla dagis i närheten. Men det är svårt att bilda sig en uppfattning utifrån en beskrivning. Därför är det så värdefullt att höra era åsikter

Vad var det som gjorde att du fick en dålig magkänsla för Beckomberga Park, trots fräscha lokaler och bra personal?

• gutestjej

Hej igen!
    Den som skötte våran rundvandring på förskolan i Beckomberga park var mycket ointresserad utav oss som föräldrar. Vi hade en del frågor som vi ville få svar på och denna person idiot förklarade oss i stort sett. När det är ens första barn så är det ju klart att man har funderingar om hur de sköter sin verksamhet. Vi var där ca 15 minuter och det kändes som hon bara ville bli av med oss.
    Vi har istället för de kommunala alternativ vi fick valt en privat montessori förskola och det är jättestor skillnad på engagemanget hos personalen. Vi är verkligen super nöjda med hur allt ordnade sig för oss.
    Men gör så att du bokar en tid för ett besök hos dem så att du själv får bilda dig en uppfattning, det är viktigt att inte bara gå på vad andra säger.
    Lycka till!

Svar på tråden Förskolor i Bromma ?