• luddigamaskrosen

Nybörjar vin...

Vill samla lite vuxenpoäng och tycker det ser oerhört mysigt ut att ta ett glas vin på balkongen (sommartid såklart) eller i mysfåtöljen med en bra bok.
    Har provat lite viner men är ju såklart världssämst på det och allt jag valt smakar skit rent ut sagt.

Finns det några bra "nybörjarviner" som inte är så sträva i smaken och som inte gör att man andas alkohol (smaken av det alltså) flera timmar efter en mun? Att dom inte kostar skjortan är ju också en bra sak.

• Svar på tråden Nybörjar vin...
  • KarJac

Ett billigt och gott vin som är (alldeles...) för lättdrucket.
    Vina Maipo (chilenskt)
    Godast tycker jag Cabernet Sauvignonen är. En flaska kostar 58:- och en Bag in Box kostar 187:-.

På måndag börjar det !
  • Pikku Enkeli

Åhh.. Nu kommer jag ju inte på vad det heter!!! Finns ett vin som är som saft nästan. Flaskan är blå med vita prickar, typ en stjärnhimmel.. *funderar vidare* Kanske kan återkomma med besked.. Annars är Dreams ganska lättdrucket och Guntrum Riesling.

[[Winners never quit. Quitters never win.]]
  • Pikku Enkeli
    KarJac skrev 2007-03-02 13:31:19 följande:
    Ett billigt och gott vin som är (alldeles...) för lättdrucket. Vina Maipo (chilenskt)Godast tycker jag Cabernet Sauvignonen är. En flaska kostar 58:- och en Bag in Box kostar 187:-.
    Det håller jag med om, ett mycket gott & (alldeles för) lättdrucket vin.
  • luddigamaskrosen

Vino maipo...är det mycket alkoholsmak i det? Jag menar sådär så det känns som man druckit aceton eller nåt i det?

• Pikku Enkeli

TS:
    Nä, det är ganska neutralt.

Relax är också ett riktigt lättdrucket vin om jag inte minns fel..

• luddigamaskrosen

Okey, tack så mycket. Kanske ska ta mig en tur ner till bolaget då och köpa det.

*ser vuxenpoängen komma springande *

• flixflax

Jag var sådär förtjust i vin. Blandade då med ISKALL sockerdricka och lite is. 75% vin och 25% sockerdricka sen blev jag väldigt fäst vid vin även rött vin.

• Pikku Enkeli
    flixflax skrev 2007-03-02 13:37:52 följande:
    Jag var sådär förtjust i vin. Blandade då med ISKALL sockerdricka och lite is. 75% vin och 25% sockerdricka sen blev jag väldigt fäst vid vin även rött vin.
    Åh det är så gott!!!
  • Anti75

Alla rieslingviner är lättdruckna. Typ guntrum riesling, dreams, blue nun, liebfraumilch,

Svar på tråden Nybörjar vin...