Dåligt minne??
Och nu menar jag DÅLIGT minne alltså. Jag har drabbats, och det växer sakta och blir värre och värre....
Jag blir galen på mig själv, glömmer allt hela tiden. Är så disträ att folk börjar bli jätteless på mig, och detta inkluderar alltså jag själv.
Samtidigt skrämmer glömskan mig enormt mycket. VAD är det som händer med mig? Jag är bara 38 år. Jag skäms faktiskt över mig själv.
Bara ett exempel från idag:
SAmbon ringer hem till mig för att påminna mig om att jag skulle koppla om telefonen när jag åkte för att hämta dottern vid skolan (ett smärre under att jag mindes ATT hämta henne by the way) eftersom det skulle ringa en snubbe om vägbeskrivning hem till oss idag. Så jag klär p mig och lilleman, kommer ihåg att låsa dörren efter mig, trixar in lilleman i bilen, åker iväg och hämtar dottern, skjutsar in henne till stan och sitter under tiden och planerar inköpet på ICA som jag skulle göra på vägen hem. Lämnar av dotter hon sin pappa och kom plötsligt på att jag glömt att ställa om telefonen......
*SUCK*
Så det var bara att åka de två milen hem och ställa om telefonen och sedan tillbaka två mil för att handla det som skulle handlas.....
Det var ju bara ett exempel och inget direkt allvarligt, men jag har missat utvecklingsamtal i skolan, lämna tillbaka underskrivna papper till döttrarna som ska lämnas i skolan, läkartider, träffar med kompisar, att anmäla när jag varit hemma och vabbat...ja, listan kan göras lång. Det har hänt att jag glömt kaffebryggaren på, spisplattor och så vidare.....
Kan glömska vara stressrelaterat eller är jag på god väg in i demens??
*orolig och irriterad*