• Laila

Förkyld bebis på promenad..

HAr en liten tje på 7 v som är förkyld och hostar. Nu undrar jag om jag kan ta ned henne på promenad i vagnen om jag stoppar om henne ordentligt.. Det är fint väder och ungefär minus 1 ute.. Jag vill väldigt gärna gå ut men jag vill ju inte utsätta henne för nåt som inte är bra..
    Hoppas nån kan hjälpa mig..

• Svar på tråden Förkyld bebis på promenad..
  • kixan

gå ut du! friskluft är bra när man är förkyld! hostar hon så prova sätt en kudde eller nåt under huvudet och axlarna så att överkroppen kommer upp lite, det brukar göra så att det lättar.

• Lea

Jag skulle också gå ut om lillskrutten inte var jättesjuk... Nere i vagnen ligger de ju skyddade och har det varmt och gott, lite friskluft är nog bara bra. Både jag och sonen är snoriga nu och vi var ute i säkert 2 timmar på förmiddagen...

• Petra Pontus mamma

Jag har varit ute med Pontus idag, han är också lite snuvig. Så länge de inte har feber eller är väldigt hängiga och gnälliga för att de inte mår bra tycker jag att det är OK.

• tulipanrosen

Håller med alla över, frisk luft piggar upp!!!! Jag går ut även om min skrutt har lite feber.

• Mandy

Min dotter är oxå snuvig men vi var ute en stund ändå idag. Skulle nog inte göra det om hon haft feber dock.

• milla

Så länge liten inte har feber så är det ingen fara att gå ut. Man ska dock tänka på att de allra minsta har så kort väg mellan mun och luftvägar så man ska inte låta dem andas för kall luft. Men ligger de i vagnen så är det ingen fara, där i blir det aldrig minusgrader.

Svar på tråden Förkyld bebis på promenad..