• 1991

Tips på ovanliga kattnamn? Samt om birma ägare vill skriva lite.

Min familj tänkte göra ett andra och sista försök med att ge vår kisse en kompis eftersom vi tror hon skulle uppskatta det.
    Den första vi provade med var heeeelvild och gapig så jag tror vår katt vart lite rädd för det..

Nästa helg ska vi titta på en brunmaskad birma-hane
    Som är suuperfin. Är nyfiken på vad ni som är ägare till birmor tycker om rasen? Hur är era katter?

Men så kommer det till det här med namn som är så svårt,

Mina "krav" är;
    * Inget människonamn, isåfall ska det vara ovanligt.
    * Det ska vara lätt att uttala
    * Lätt att locka med, ni vet när man snackar med bebisröst och så?
    * Inte vanliga namn som Missan, Kissen, Murre, Smulan osv.

Ovanligare namn är roligare som sagt.

Förslag som vi har just nu är; Twix och Truls. (+ jag som tycker Chandler är lite kul, men det är jag ensam om)
    Men behöver fler.

• Svar på tråden Tips på ovanliga kattnamn? Samt om birma ägare vill skriva lite.
  • Sencha

Några namn vi använt (har tyvärr inte haft så många hankatter):

Sokrates (kallades i praktiken Sockan)
    Rebus

• selh

Trassel
    madicken

TWIX var jättefint!!

• siamusen

Oedipus
    Mindus
    Stetson
    Cicero
    Snickers
    Percy

• zelda71

Jayson
    Baileys
    Gizmo
    Hero
    Sigge

• Snäckan05

Har två underbara birma-hanar. De heter Agathon och Bartolomeus (som kallas Lilleman).

Mina katter är mycket kelna och sociala.

• skorpionen80

Våra birmisar heter Timotej och Filippa (Timo och Lippan) och persern heter Kotten.
    Våra birmisar är rätt så pratglada. Och Filippa är en liten kamikazekise, hon hoppar överallt och är vis och smidig som tusan! Timo är lite mer "normal", lika lugn som Kotten. ;)

• ajmaj

Vår hankatt heter Tengil. Vi tyckte det var lite coolt, låter som en blodtörstande katt.. :)

När jag pratar bebisspråk med honom så blir det Tingeling, TingTing och Tengelen..

• Bettiz

Jag har haft en birmahane som hette Ellington. Han var superkelen (hade bl a min kind som kudde på nätterna), väldigt klumpig, jamade och pratade mycket, älskade mat (särskilt pommes frites). Ville alltid vara med, om jag stod upp och pratade i telefon så brukade han försöka klättra upp och lägga sig över min axel som en boa. Men eftersom han var så otroligt klumpig så ramlade han oftast ner åt andra hållet!

När det gäller namn så tycker jag att Schizo är tufft!

Svar på tråden Tips på ovanliga kattnamn? Samt om birma ägare vill skriva lite.