Tänder!!!!!
hej,,undrar om nån vet vad bedövningssalva för tänder heter? tänkte köpa på apoteket!!!
hej,,undrar om nån vet vad bedövningssalva för tänder heter? tänkte köpa på apoteket!!!
Till ditt barn? Har aldrig hört att man använder sånt, du kanske ska fråga bvc.
Vet att det finns i andra länder, men finns det verkligen i Sverige?
hej,,jo det finns i sverige!!
har aldrig hört att vi har det i sverige!
Men alvedon funkar ju också!
så du kanske kan prova det.
Vi har använt alvedon, funkar kanon!
om du kommer på de, säg gärna till..:) vi använder alvedon men verkar inte hjälpa så speciellt länge.
Xylocain salva(bedövande) har jag hört ska fungera,ingen erfarenhet själv av den.
emla??
Xylocain kan man inte ta i munnen.
Emla kan inte heller användas i munnen.
Jag frågade min bvctant och hon sa att man inte skulle använda dem. Hon sa att de bedövar mer i munnen och halsen än bara tandköttet - vilket kan vara farligt för barnet känner inte om det sätter något fast i halsen då + det var något med andningen oxå.. Hellre smörja lite flytande panodil på tandköttet.
Måste göra dej besviken blonde redhead,xylocain finns i många former bla som salva,
finns att köpa receptfritt på apoteken i sverige. Kan användas på sår,små brännskador,såriga bröstvårtor,vid tandsprickning mm
Fick rådet(av barnläkare) att köpa det åt gossen då han hade så ont då tänderna skulle komma men bestämde mej sen för att inte ge det åt han utan körde med panodil i stället som också fungerade bra.
OzAnna
Tyvärr måste jag göra dig besviken och säga att xylocain inte ska användas i munnen utan läkares/vårdares uppsikt, speciellt inte på barn.
Xylocain ska inte heller användas på barn under 1½ år någonstanns ..
jag pratade med min tandsköterska och barn ska inte få on vid tandsprickningen och sen finns det ingen bedövningssalva. Ge alvedon även att strycka på tandköttet
Vi har en salva som heter Calgel men den är köpt i england.
Den är för tandsprickning.
Har fått en liten flaska med medel att stryka på tandköttet vid tandsprickning ( har fått den av norska vänner, finns inte i Sverige) som heter Dentinox.
vi kör med alvedon supp'ar var 4:e timme. underlättar ganska mycket verkar det som... dom blir lugnare, febern går ner och dom klarar av att äta sin välling ordentligt.
vi köpte en som heter Teething Gel