• Råttalinda

Vackra och ovanliga namn på flickor och pojkar.

Hej! Jag är ny här på familjeliv,och jag tycker att det skall bli spännande att få skriva inlägg här på dessa sajter på Familjeliv. Jag öppnar en ny tråd,och jag vill framföra dom vackra och ovanliga flicknamn och pojknamn som jag känner till.

Ni är många här inne som är intresserade av ovanliga namn som få eller inga personer ännu heter. Det skulle vara väldigt trevligt om man framöver kanske möter några nyblivna föräldrar, som har döpt sina barn till just dessa namn som jag här skall framföra. Och att man då får se en barnvagn med en nedre namn-skyllt med just det namnet på som jag här har publicerat. Ni skall få många namn att välja på utav både flicknamn och pojknamn,och vissa av dem är väldigt vackra och ovanliga.

FLICKNAMN!

Råttan,Kickan,Lillit,Råttis,Påla,Muslina,Råttalinda,Meralda,
    Ramalda,Maaria,Cenita,Zätra,Ärla,Vilda,Davida,Målly,Råtta,
    Rosy,Rosalina,Tama,Ta,Ola,Sam,Emelia,Berita,Fernandia,Junia,
    Augusta,Öna,Malta,India,Musa,Snuttan,Nilla,Nattali,Dagali,
    Qna,Xylona,Xita,Zäta,Ratta,Rata,Mulla,Kala,Rågerina,Gugga,
    Manna,Lycia,Tilla,Lily,Alfreda,Måna,Älsa,Juniana,Åtta,Lella,
    Tilly,Salla,Hädda,Unnur,Wicky,Uta,Ila,Yrsa,Kjella,Hanny,Yvett,
    Yvonn,Brisby,Tesla.

POJKNAMN!

Hanne,Rummel,Rabalder,Tempelton,Wilbur,Ratty,Råbbe,Mulle,Fievel,
    Micky,Ceasar,Kal,Putte,Qno,Xylon,Råger,Gugge,Nille,Xit,Stickan,
    Målle,Dave,Rizzo,Templeton,Zet,Mickey,Öne,Enno,Onni,Åse,Lelle,
    Tille,Musse,Ärland,Muse,Lizo,Ylve,Vilde,Majo,Davide,Ulle,Rose,
    Kålle,Gunne,Ferdinand,Hubertus,Vishnu,Ganesh,Jeremy,Willbur,
    Tame,Valle,Abbe,Brune,Ingo,Jane,Salle,Junius,Junian,Mille,Emme,
    Göste,Danne,Pal,Sanne,Alve,Jone,Marjo,Berto,Råbban.

Jag tycker personligen väldigt mycket om dessa ovanliga namnen,och jag hoppas att ni också gillar dom. Det vore också trevligt om dessa namnen blir lite populära bland föräldrar som vill ha ett ovanligt namn på sitt barn.

Samtliga namn har jag hittat på Internet,och i olika böcker.

• Svar på tråden Vackra och ovanliga namn på flickor och pojkar.
  • aktuelle

många av dessa namn tror jag inte skulle bli godkända

• Sofis

Jag förstår inte riktigt hysterin över att man måste ge sitt barn ett "unikt" och annorlunda namn... och ja, hemskt många rått namn bland dina förslag... vad är det för fel på "normala" namn? Visst, jag är medveten om att för tex 20 år sedan var namnen som många 20-åringar har i dag väldigt konstiga och annorlunda, och att dom namnen är "normala" idag, men att döpa sitt barn till vattenkraft eller måne eller nåt annat konstigt.... jag fattar det helt enkelt inte...

• Dofilus

För det första så tycker jag att många av dina exempel inte ens är namn. Och förhoppningsvis blir de aldrig godkända heller.

Allt som börjar på Rått* är ju bara patetiskt. Likaså Åtta.

Och menar du att det ska vara mellanslag i följande "namn"?
    I la, Wil bur, Mu slina, Rå ger, V ilde osv.

Dessutom så är Åse ett flicknamn, inget pojknamn och Tesla är ett efternamn (Nikolai Tesla)

Jag förstår inte heller, i likhet med Sofis, hysterin med att försöka vara så "unik" genom att stava namn så konstigt det bara går. Blir bara krystat och inte "unikt".

• Lova03

Om jag fick en pojke så skulle han hetat Lego,nu blev det en tjej,men det tycker jag är ganska fint

• Dofilus

Lova03: Är inte ens säker på att du hade fått döpa honom till det. Tippar på att det är ett skyddat namn. Typ som om du skulle vilja döpa någon till IKEA eller Coca Cola.

• Grannen

Är det en sandlådetråd som hamnat fel?

• Tant Groda

Men lego finns väl som namn redan???

Många namn är visserligen ovanliga men ändå ganska kända och många är smeknamn..

men har inte Hanne, Sanne, Åse och Ola hamnat i fel lista??

Nu menar jag inte att hacka på dej, för många av namnen är jätte fina

• Råttalinda

Det har blivit lite problem med sändningen,eftersom det har blivit mellanrum på vissa av namnen. Det skall det narurligtvis inte vara. Detta rår jag inte för. Jag har markerat med ett komma mellan vaje namn,men det har tydligen blivit lite fel ändå. Så här skall det vara.

Flickor!

Muslina,Vilda,Emelia,Snuttan,Mulla,Älsa,Ila.

Pojkar!

Wilbur,Råger,Mickey,Vilde,Vishnu,Abbe,Salle,Marjo.

Råttnamnen och namnet Åtta är väldigt vackra namn,och Åse finns det visst killar som heter. Det finns också flickor som heter Tesla i förnamn.

Det är väldigt tråkigt att det alltid skall finnas människor som är negativa till allt som är nytt och annorlunda.

Vi som gillar det lite ovanliga skall självklart få utöva det,och ingen har rätt att neka någon att döpa sitt barn till dessa namn som jag har framfört.
    Myndigheter skall heller inte motarbeta människor som vill ge sitt barn ett avvikande namn.

Dessa namn som jag här har nämnt är inte det minsta stötande eller konstiga på något sätt.

• Sofis

Råttalinda: du kanske skulle ha skrivit att du bara önskar inlägg från folk som håller med om att vishnu är ett kanonfint namn på en pojke och att mulla (som för övrigt rimmar på pulla) är perfekt på en liten flicka...

Svar på tråden Vackra och ovanliga namn på flickor och pojkar.