• englaspappa

Hur känns det att ta Lustgas

Jag har alltid velat prova på bara för att, men varje gång den åker fram är det alltid ngn annan som ska ha den:D
    Sen när jag ska prova så har dom redan stängt av när dom går från förlossning!!
    Sen känns det inte läge att fråga om man får prova på förlossningen heller kanske..:D

• Svar på tråden Hur känns det att ta Lustgas
  • ajnas

Det är precis som en fylla! Man blir avtrubbad, fnissig och eventuellt illamående.

Semmelimaka kuckelikaka ärtan pärtan puff!
  • lilla trollets mamma

som en fylla fast 1000 ggr bättre - du vet som en fylla när man är rusig och snurrig, men så blir man inte illamående!eller oj det kan man kanske visst bli. jag tyckte det var apkul iaf.

• Erita

Jag kände faktiskt ingenting när jag hade dem svåraste värkarna
    men efter att jag fått epiduralen sög jag i mig lustgasen som om det vore ren syre
    kändes alldeles..... lulligt

I´m not scared of dying, I just don´t want to
  • Gustie

Det tar några andetag innan det ger effekt (vilket är väldigt viktigt att veta vid förlossning).

Men sen blir man helt avtrubbad, precis som a a skriver.
    Jag tyckte även att jag blev avdomnad i läpparna och började sluddra...
    Jag minns att jag föreslog för maken att vi kunde skippa vinet på helgerna och skaffa en lustgasmaskin istället

• ajnas
    Gustie skrev 2007-03-04 01:54:12 följande:
    Jag minns att jag föreslog för maken att vi kunde skippa vinet på helgerna och skaffa en lustgasmaskin istället
    Haha! Vilken fantastisk idé! Min man var så fascinerad av UL, så han ville att vi skulle gå ihop med Tom Cruise och köpa en UL-maskin under graviditeten Men en lustgasapparat vore helt klart coolare, speciellt såhär 9 månader efter att det lilla livet lämnat magen.
    Semmelimaka kuckelikaka ärtan pärtan puff!
  • MaNiMi

Jag fick ingen påverkan alls av den så sambon fick testa åt mig om det var något fel på gasen, men de var det inte han fick sig en kul stund.
    Du får ta dig en sniff i ett obevakat ögonblick

• Lilith74

Exakt som när man röker bra hasch. Så gå ut och köp dig ett gram så får du veta.

• lindalake

fick i ambulansen när jag hade brutit armen. Först så hände ju ingenting, men så tog jag djupare andetag och då blev det skitkonstigt. Rösten kändes alldeles skorrig och läpparna domnade bort. Tog som tur var aldrig så mycket (blev hindrad) så jag mådde illa. Kändes nog som rejäl fylla, fast utan snurret. Smärtan i armen försvann iaf... omgivningen kändes långt borta

(var 14 och bröt armen när vi slussade i göta kanal...)

• 060102 Ronja

riktigt borta och jävligt jobbigt

• BabyBus

Jag har fått det hos tandläkaren bara. Men det var Helt Underbart! En bedövningspruta och hela huvudet var bedövat. Sen kunde som göra vad dom ville med mej, jag bara låg och (i mitt huvud alltså) flöt omring i vatten och fantiserade om palmer på en öde ö

• Alyssa

Jag och kompisens man provade det då hans fru skulle föda och det var riktigt kul!! Fan vad vi skrattade!!!! Har aldrig skrattat som jag gjorde då. Det finns på film också. 
    Man  fick en riktig fniss attack som man kan få då man röker braja. (provade för fleeera år sen)

Men det är inte alls lika kul när man ligger där själv och ska föda o sniffar gasen. Känns inte alls som en fylla tycker jag, man är MYCKET gladare och fnissigare än vad man är på fyllan

• smh78

Alldeles.. alldeles... underbart!

• revik

Det känns som.. ens bästa vän, som man aldrig vill/kan släppa ifrån sig. Tryckte den där masken mot ansiktet som om jag ville integrera den med mitt ansikte och hade en grop/ont i näsbenet i ett par veckor efteråt! Lite skum "smak", man blir rätt "lullig" och "smärtstillad" - men speciellt "kul" hade jag inte...

• Växjömamma1976

jag tycker inte det var nåt särskilt med det fast visst hjälpte det under förlossningen! Jag inandades lustgas nästan hela tiden och tyckte jag kände av det 2-3 veckor efteråt!! Skumt!

Jag blev mest snurrig och lite vimsig av det!

Samuel, mammas underbara pojke - 060310
Svar på tråden Hur känns det att ta Lustgas