• Lilith74

Någon mer som fått allergichock efter sköldkörtelmedicin?

Jag har överaktiv sköldkörtel som just upptäckts och får en medicin som heter Neomercazole. Igår och idag har jag fått fullständigt vansinniga allergichocker från den här medicinen, hela kroppen är täckt av kliande eksem. Var på akuten halva natten och fick bara en annan medicin som skulle motverka bieffekterna av den här. Känns urjobbigt allting. Nån mer?

• Svar på tråden Någon mer som fått allergichock efter sköldkörtelmedicin?
  • simba57

Fick du nån typ allergimedicin eller vad, bytte dom inte ut sköldkörtelmedicinen min make har me överaktiv sköldkörtel han reagerade också på den första medicinen han fick men den bytte dom ut sen funkade de.

• Lilith74

Här där jag bor på Irland har de sagt att det bara finns en medicin, den här Neomercazole. Det stämmer inte alltså, tack för den informationen!! Ska hem till Sverige nu och hoppas få tid hos läkare, då vet jag att det finns annat.

• simba57

Han fick först en som heter Thacapzol de reagerade han på. Sen fick han en som heter Tiotil sen funkade de. Lycka till.

• Lilith74

Den infon är VERKLIGEN värdefull för mig. Tack Simba57. Bytte de genast eller fick han något som skulle motverka allergin först?

• simba57

Dom bytte genast ut den o samtidigt skulle han ta clarityn tills allergin hade lagt sej.

• Kalle Karls mamma

Thacapzol är en typ av cellgift för att slå ut sköldkörteln innan ett ingrepp.
    Har själv fått den och höll på att dö på köpet

Den som lever utan dårskap, är inte så klok som han tror.
Svar på tråden Någon mer som fått allergichock efter sköldkörtelmedicin?