• angeleye82

Mysigt el Gosigt?!

Ja, vad säger du? Mysigt eller gosigt..betyder det samma sak eller vad tycker du???

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Mysigt el Gosigt?!
  • Mrs  You

Mest mysigt skulle jag tro...

• Greta05

MYS&GOS har INTE med att knulla att göra!
    PUNKT&SLUT!
    Som kvinna ska du aldrig använda detta ord!
    Myser gör man när man har fredagsmys med ens barn,när man bara ligger i soffan&myser,själv eller med partner.
    MEN med MYS så blir inte barn gjorda

• TjEjLiGaN

Mysa för mig är tvtittande tillsammans me barn o partner el själv. Igår myste jag för mig sälv me smörgåsrån o lite alkoholfri cider.

Gosa för mig är då man ligger i sängen, kysser, pussas, kramas, tittar djupt in i ögona.

Tycker inte heller gosa o mysa har me sex o göra.

Ta vara på idag, imorrn kan de vara försent!!
  • Celestina

Jag tycker att Gosigt är samma sak som Mysigt..

• madeleine82

mysa och gosa är samma sak för mig men dom killar jag pratat med vet inte vad gosa är för i deras ögon är mysa=sex...mysa för mig är puss,kram ,hångel..kanske skulle säga gosa till puss o kram så kan mysa va sex haha =)

• Valnöt

Greta, har ts påstått det? Jag tycker det verkar som om hon menar mysigt i ordets rätta betydelse.

Och är det mindre fel om en man använder ordet fel?

• miniminja

Gosa är lite mer närkontakt, klapp på huvudet o ligga på armen o dottern pillar i mitt hår.

Mysa är o sitta o titta på tV tillsammans.

Typ.

Har inte satt det i samband m sex alls :O

• madeleine82

nej gosa gör man med barn o mysa med en kille ungefär :)))) = inte sex anser jag..punkt slut..men många killar h¨ller inte med men de är en annan sak :P

• k girl

Precis som så många andra ord kan mysa och gosa betyda olika saker beroende på situation. För mig. Det har mer med en känsla att göra. Att ligga nakna i sängen och smeka varandra är sexuellt, men även mysigt (fast jag kallar inte akten att "mysa"). Att gå ut på restaurang och äta fin middag och dricka vin är att mysa, liksom att sitta i soffan med gudbarnet i knäet. Och gosigt är en synonym.

• k girl

Sitta i soffan med chips framför tv:n = dega.

• Pernilla S

Mys för mig är när man sitter framför tv:n hela familjen och kanske äter något gott.
    Gos är om jag och dottern eller hela familjen ligger i sängen och "gosar", alltså klappar, kramar, pussar på varandra.
    Mys och gos har för mig inget med sex att göra.

• Shaymin

Gosa (som jag sällan använder) kräver väl minst en person till? Mysa kan jag göra ensam (krypa upp i soffan med en filt och en bra bok, eller en bra film), eller tillsammans med någon annan. Men gosa ensam, det går väl inte? Så för mig är det stor skillnad mellan gosa och mysa.

Och självklart handlar varken gosa eller mysa om sex.

• angeleye82

Jag kan säga att om jag och en kille ligger i sängen och bara kramas och pussas och så..de kallar jag för att mysa...men allt de andra ni påstår stämmer ju också..alla har ju sitt eget sätt att se på det..men jag kände ändå att jag ville se vad ni tyckte=)

• Trocadero

Det är så otroligt töntigt och fånigt att säga mysa eller gosa om att knulla! Knullar man så idkar man samlag, har sex eller älskar och inget annat! Men det är väl OT här för det var väl inte det som frågan var?

Mysa gör man i soffan med familjen och inmundigar chips och dricka en fredagkväll.
    Gosar gör jag ofta med min hund.

Att tänka innan man talar är som att torka sig i röven innan man skiter
  • angeleye82

en del tror ju att mysa och gosa har med sex att göra också..att det kan betyda olika saker..

• giftgrodan

jag skulle säga att en person är gosig, men att göra något är mysigt.

Och som många andra påpekar, inget av orden har med sex att göra :)

• ming

Jag säger att saker är både mysigt och gosigt.

• Trocadero
    angeleye82 skrev 2007-03-04 13:17:44 följande:
    en del tror ju att mysa och gosa har med sex att göra också..att det kan betyda olika saker..
    De som tror att mysa och gosa har med sex att göra borde lära sig vad det betyder. Det är ju bara ett påhitt.
    Att tänka innan man talar är som att torka sig i röven innan man skiter
  • k girl

Men sex kan väl ändå vara mysigt eller gosigt?
    Det är ju faktiskt ett adjektiv också.

Svar på tråden Mysigt el Gosigt?!