kolla på en vanlig t-shirt, d är alltså sidosömmarna och ärmsömmarna, ja allt som är på insidan som är overlock, på vissa bra vanliga symaskiner finns en "hushålls overlock" el vad dom kallas (har aldrig testat nån sån dock) och de kanter som man viker in och syr utan att klippa tyget alltså kallas coverstitch, om du tittar på din t-shirt så ser den förmodligen ut som två raksömmar längs kanten på midjan och ärmen och på insidan alltså som en overlocksöm.
båda sömmarna är stretchiga. min mamma har en overlockmaskin, den syr alltså BARA overlock sömmar i olika breda format men den syr inte coverstitch, vilket visade sig vara väldigt synd då man är tvungen att sy kanterna med vanlig maskin. förmodar att en bra vanlig symaskin kan sy nåt liknande en coverstitch men med en vanlig raksöm så spricker ju sömmen förr el senare.
själv har jag en kombinerad, jag vet inte vad såna kallas, men dom är inte billiga, vet inte hur billigt man kan komma undan men min kostade iaf drygt 17.000.
kolla i nån av "sytrådarna" här på forumet annars, kanske finns folk som har bra tips hur man kan lyckas bra med vanliga maskiner!
lycka till o om du vill veta nåt mer e d bara att fråga! hjälper gärna till om jag kan! =)