• Pinga

Svullna/stela fingrar/händer efter förlossningen!?

Hej!
    Jag har en pojke som nu är fyra månader och ammar. Under graviditeten hade jag svullna händer/fingrar men även nu efter fyra månader är jag till och från svullen och stel i händer och fingrar. Är det någon som har haft samma "problem" och/eller vet vad det kan bero på?

• Svar på tråden Svullna/stela fingrar/händer efter förlossningen!?
  • komp

Hej! Jag har haft/har samma problem som du och min dotter är 8 månader.
    Jag hade så ont i lederna ett tag så jag kunde inte röra fingrarna,gick till dr som tog prover,de va bra.
    Men hon sa att en del som får barn kan tydligen bli så,det hade med hormonerna att göra.

• Pinga

Tack för svaret. Jag misstänkte att det kunde ha med hormoner att göra men barnmorskan kännde inte till det. Då behöver jag inte fundera mer på det.

• kifr

Jag har också haft det ... första månaderna. Nu är det mycket bättre. Jag funderade ett tag på att söka läkare då jag trodde att jag fått någon sjd eller så. Nu vet jag att fler haft samma problem

• Baby Ru

JA! Vad skönt att läsa att det är fler! Jag kan knappt räta ut fingrarna när jag vaknar på morgonen! Och lederna värker. Tror att det är delvis pga att jag går jättemycket långa promenader i snömodden med ett fast grepp om barnvagnshandtaget.

• Längta

Jag är inte stel men däremot är fingrarna mer svullna nu efter att liten är född än vad de var under graviditeten. Hon är nu tio månader och trot att min vikt är nästan densamma som innan grav kan jag inte alltid få på mina ringar.

• Johannas mamma

Har precis likadant. Stel i kroppen då speciellt fingrarna. Stela,värker och låser sig.
    Men när försvinner det??

• komp

Jag undrar oxå när det försvinner helt.
    Men nu har jag inte ont hela dagarna iaf,har ni det???
    För mej är det värst på morgonen.

• Angel19

JAg har samma problem plus att jag har fått ont i knäna. KAn det bero på den snabba viktuppgången och som inte helt gått tillbaka??

Svar på tråden Svullna/stela fingrar/händer efter förlossningen!?