Sol och värme i OKTOBER?
Var är det bra att resa i oktober om man vill sola, bada och slappa?
Har funderat på Thailand - hur är vädret där då?
Vill gärna ha tips på bra ställen att åka till i oktober - gärna barnvänliga:)
Var är det bra att resa i oktober om man vill sola, bada och slappa?
Har funderat på Thailand - hur är vädret där då?
Vill gärna ha tips på bra ställen att åka till i oktober - gärna barnvänliga:)
Cypern kan funka i början på oktober i alla fall.
Vi va i malaysia i slutet september början av oktober förra året- på langkawi vädret där va växlande men det va jättevarmt hela tiden och vattnet helt underbart. det finns bilder i mitt galleri
kramizz
Thailand är helt underbart! åk dit, de älskar barn där. Högsesongen börjar 1 nov, så i oktober är det billigt! Eller det är alltid billigt, men billigare om du nu är möjligt =) Om ni är lite tuffa så åker ni dit och fixar boende på plats vi tjänade 15 000 kr på det sättet. Obs, gå direkt till hotellen det finns en mängd firmor som säger åt er att det är fullt överallt och att ni måste boka av dem, men de tar dubbelt betalt. För övrigt är alla väldigt ärliga i thailand. Det finns ju en mängd olika resmål inom thailand också, jag har rest runt i landet ganska mycket och rekomenderar au nang (krabi) det är en skärgård vilket gör att man kan få många resemål i ett. Båtarna kostar typ 20 kr att hyra med chafför och då får ni se flera öar =)
vi ska åka till Thailand när vår dotter fyller 1 =)
LYCKA TILL!
Jesslin; Cypern är fint, men jag har varit där så mycket att jag vill åka någon annanstans. Min pappa jobbade fler omgångar på Cypern när jag var barn, så jag har firat både påsk, jul och tillbringat hela sommrar på Cypern. Jättefin ö, men har hört att det blivit dyrt där.
carola 79; Var i och tittade på bilderna - såg härligt ut! På vilket sätt var vädret växlande? Har de regnperiod där just i oktober...om de nu har regnperioder i Malaysia?
MartinaE; Thailand är det vi mest funderat på. Har varit där i februari, i Phuket, och då var det otroligt varmt och fint. Vill gärna dit igen:) Så, högsäsongen börjar i november? Hur är vädret där i oktober? Är det regnperiod då? Strömt i havet? Kanske det är bättre att åka i november än i oktober? Ska kolla upp Au nang...men det blir nog inte så mycket båtåkande. Vi har sex barn och det är lite svårt att hålla reda på alla om man ska ut på havet och åka. Det gör också att det blir krångligt och besvärligt att resa omkring - att hålla reda på alla och allas saker och väskor är inte det enklaste, även om man får rutin på det också. Det är enklast att hålla till på ett och samma ställe och göra dagsutflyket om man så önskar - så det vore ju kul att hama på ett bra ställe där man trivs. Phuket var toppen, men man vill ju gärna förnya sig.
lille trule. Då kan jag förstå att du vill någon annan stans.
ts: i hua hin är det bättre väder i oktober, men i slutet på regnperioden regnar det kanske en timme om dagen neråt krabi, vi tyckte att det var ett skönt avbrott för shoppin/mat =9
bor man i aunang så måste man nästan åka till öarna runt om (det tar 5 minuter) för på stranden står alla båtar uppraddade =) Men vill ni absolut inte åka båt rekomenderar jag ko samiu eller som sagt hua hin =)