• Lilla grodan­1
    Äldre 4 Mar 13:10
    5106 visningar
    6 svar
    6
    5106

    Ni som jobbar som handeladare på daglig verksamhet - snälla, snälla svara på min fråga!

    Hej

    Jag har en fråga till alla er som jobbar som handledare på daglig verksamhet. Jag har precis fått ett fast jobb som ensam handledare för ca 6 pers på daglig verksamhet. Jag är utbildad arbetsterapeut och har jobbat som det ett par år. Jag har även jobbat på daglig verksamhet och med personer med denna diagnos. Jag har jobbat både som vårdbiträde,vårdare och undersköterska innan jag blev färdig arbetsterapeut. Nu till min fråga; hur mycket är rimligt att begära i lön? De sa att jag till stor del fick jobbet för att jag har arbetsterapeutkunskaper, detta borde ju påverka lönen eller? Snälla, snälla svara på min fråga så jag vet lite mer hur mycket jag kan "trycka på"... Tack på förhand!

  • Svar på tråden Ni som jobbar som handeladare på daglig verksamhet - snälla, snälla svara på min fråga!
  • c1ssi
    Äldre 4 Mar 13:45
    #1

    Halloj. Jag jobbar ( inte just nu då jag är tjänstledig) som arbetshandledare på dagligverksamhet och min lön är 17.900kr. Jag jobbar i Uppsala Kommun och har jobbat sen -98.
    Jag har "bara" gymnasieutbildning. Vad du ska trycka på att få i lön beror ju på vad du har tjänat innan.
    Gjorde ni inte upp om lönen innan du blev fast anställd?
    /Cissi

  • skorpi­onen80
    Äldre 4 Mar 14:15
    #2

    Har du fått löfte om fast jobb eller har du redan skrivit på? I så fall är nog lönen redan klar. Den var specifierad i mitt kontrakt i alla fall

  • Fru Anders
    Äldre 4 Mar 19:43
    #3

    Jag jobbar som pedagog/handledare inom daglig verksamhet och jag har 21 000:- i lön på heltid. Det känns rimligt och bra tycker jag. Så kör du på det...Lycka till!!

  • Lilla grodan­1
    Äldre 5 Mar 20:20
    #4

    Tack för era svar. Jag har inte skrivit på än. Jag har blivit lovad jobbet och vi skall prata lön nu i veckan å sen skriver jag på (om vi nu lyckas komma överrens förstås...). Liknande lön som Fru Anders (ovan) skulle vara kanon, men jag vågar inte hoppas på det. Skall ialla fall försöka få 20.ooo... Håll en tumme!

  • Fru Anders
    Äldre 6 Mar 18:21
    #5

    Lycka till då!! kör på din magkänsla men dra till och ge dig inte i förhandlingarna.....

  • melici­a
    Sat 30 Oct 2021 16:38
    #6
    Fru Anders skrev 2007-03-04 19:43:52 följande:

    Jag jobbar som pedagog/handledare inom daglig verksamhet och jag har 21 000:- i lön på heltid. Det känns rimligt och bra tycker jag. Så kör du på det...Lycka till!!


    Då borde vi som jobbar där ha lika mycket i lön som handledarna
Svar på tråden Ni som jobbar som handeladare på daglig verksamhet - snälla, snälla svara på min fråga!