• Anonym (desperat)

Hur fort hjälper Canesten?

Jag har haft klåda och gryniga flytningar i ett par dagar. Jag är gravid, vill jag tillägga...Igår köpte jag Canesten 500 mg (vagitorium)+salva. Jag tog tabletten (utan hylsan) igår kväll och har smörjt med salvan ett flertal gånger. Hittills har det inte hjälpt. Det kliar så jag håller på att bli galen! När kan man räkna med att klådan avtar? Har någon andra tips att ge, som hjälper mot detta "helvete"?

Förresten: Är Pevaryl mer effektivt? Kan jag använda det direkt efter Canesten?

• Svar på tråden Hur fort hjälper Canesten?
  • Anonym (desperat)

Please, när slutar klådan? Någon?

• Anonym (nu klådfri)

För mig har inte Canesten funkat alls.

Däremot har jag blivit hjälpt av Daktakort (på gyn:s ordination), och har då använt krämen. Det tog nog sådär 2 dagar innan det kändes ganska bra, men problemen återkom om jag slutade för tidigt. Ca 10 dagars användning har funkat för mig.

Vet dock inte hur rekommenderat det är egentligen med den här typen av krämer vid graviditet - prata med gyn, BM eller åtminstone farmaceut.

• Anonym (vet precis)

Hade jag varit dig hade jag ringt sjukvårsupplysningen o frågat. Man ska ej använda vagitorie när man är gravid. Ring o fråga om du kan få nåt receptbelagt.
    Lycka till... jag vet hur hemskt det är man tror man ska bli galen!
    Ta inga bad o spruta inte vatten på det!! Det blir värre då

• Anonym (desperat)

Enliigt farmaceuten var det okej med vagitorer när man är gravid. Det står även på lappen i förpackningen, bara man inte använder införningshylsan. Ringer nog bm imorgon och frågar vad jag kan göra, vill ej ha det så här...usch...äckligt!

vet precis: Jaså, stämmer det där med bad? Det går väl bra att duscha, jag som duschat som en galning ju...

• stinis77

hej du! vet hur det känns. helt kasst. Men duscha inte för mycket. Iallafall inte i underlivet. Och tvätta dig inte för mycket där med tvål. det torkar ut o kan göra dig sämre

• Anonym

Tyvärr blir det ofta värre första dygnet av behandlingen, oavsett vilket medel du använder, vilket beror på att svampcellerna "sprängs" och släpper ut svamp-bi-produkter som irriterar. Försök ha tålamod!

Svar på tråden Hur fort hjälper Canesten?