• rockmind

Plastad frotté, var köper man den bästa?

Väntar mitt första barn om en månad! Har köpt plastad frotté på IKEA som jag har för avsikt att använda i spjälsängen. Inatt testade jag att själv sova på det för att se hur det kändes! Hade såklart ett vanligt lakan över, men tyckte att det både var prassligt och blev väldigt varmt och svettigt...

Var köper ni andra plastad frotté?
    Finns det kanske någon sort som är bättre än IKEA´s?

• Svar på tråden Plastad frotté, var köper man den bästa?
  • Honey

Köpte mina på Möbelcenter.

Rasmus, Linus & Hampus ska få ett syskon=)
  • Honey

Barnen ska absolut inte sova på plastad frotté. De varnar för det, pga värmen. Bra att ha på skötbordet tex.

• solros11

Finns på BABYLAND kostar 89:- för en rulle. Finns även på IKEA.

• rockmind

Ok, trodde att det var bra att använda som skydd för madrassen? Vad kan man ha istället?

• froggo

Jag rekommenderar att ha en handduk som skydd under lakanet istället.

• Honey

Jag vet att Bvc har skydd till sängvätarbarn. Kanske de vet mer. Jag har ingen aning, då jag aldrig använt något annat än lakan. Lycka till=)

• mona83

Jag köpte plastad frotte i tygaffären, visst dyrt, men funkar bra.
    iofs har jag inte det till min 1 årige son utan för att en av katterna hade en ful ovana att sätta sig och kissa i soffan.
    Något som hon nu slutat med sen hon blev steriliserad iofs, men frotten ligger kvar ifall att...

• blonde redhead

Det fnns ett speciellt skydd man kan ha i sängen som fungerar som plastad frotté men som gör att man inte svettas. Ska kolla upp vad det heter. Vi har ett sådant till våra barn.

• DecemberLove

mitt är från ikea och älskar det

• Stolla

Hej. Det finns ju olika sorter. Jag köpte en sort på metervara som inte andas alls. Sen finns det jätte bra som andas. Den släpper alltså igenom luft men inte vätska. Båda köpte jag på Babyproffsen. Fråga efter en som andas. Fast det fanns bara i färdiga storlekar och var lite dyrare. Men jag rekommenderar de starkt! De har räddat sonens madrass från både kiss och kräk!

• Bakeapple

Vi har plastad frotté från Jysk, en variant som andas. Jag sover nästan varje natt i yngste sonens säng och det är inte ett dugg prassligt eller varmt. Hyfsat billigt också och finns i många olika storlekar. Blir ju billigar om man köper ett stort och klipper isär i flera bitar.

• Bebben

Jag använder bara plastad frotté i sängen när barnen har maginfluensa eller liknande. Samt på skötbordet. Köpte mina på Jysk om jag inte minns fel.

Svar på tråden Plastad frotté, var köper man den bästa?