Graviditetsuträknare
Vilken kan man egentligen lita på? den här på Fl,gravid,se ,niomånader,kanalen.org alla säger så olika *förvirrad*
Vilken kan man egentligen lita på? den här på Fl,gravid,se ,niomånader,kanalen.org alla säger så olika *förvirrad*
Ultraljudet är väl det säkraste. Graviditetsuträknare som man hittar på olika ställen kan skilja sig något från varandra men inte mycket.
Förr räknade man från senaste mensens första dag och tre månader bakåt. Därefter skulle man lägga till en vecka.
Om senaste mensen började 1:a feb. så räknar man tre mån. bakåt = 1:a november och lägger på 7 dagar = 8 nov.
så om jag fattar de rätt så,mensen första dag 27 jan ,3mån bakåt oktober + 7 dagar = 3 nov..
Det låter trovärdigt. Ja ungefär så borde det bli. Du kan jämföra det datumet med de olika grav.uträknarna får du se om det skiljer sig mycket.
skiljer sig bara 1 dag med de grav uträknarna jag gjort
Jag vet inte om man räknar med 31 dag. de månader som har 31 dag. och 30 när månaden har 30 dag. eller om man räknar med 30 dag varje mån.
Det skulle bli 3 nov eller 4 nov beroende på om man ska räkna med 30 el 31 dag.
aa precis..de datumen har jag oxå fått fram...men de kanske de säger på mvc om de räkna med dag 31?
Om du är gravid får du komma på ett UL. Omkring v.18 brukar det vara. Då ändrar de och flyttar framåt eller bakåt.
joo jag är gravid..okej får se då va de säger=)