• Tant Green

Mössa med knytband i lite större storlekar?

Var hittar man en vårmössa med knytband i storlek 52-54?

Jag tycker det är märkligt att det bara är mössor i bebis-storlekar som har knytband, det är ju inte direkt nyfödingarna som sliter av sig mössan inom en halv sekund...

• Svar på tråden Mössa med knytband i lite större storlekar?
  • zika

Vi har hittat till vår 2 åriga tjej på en liten affär i Västerås.
    Har förstått att ex HM, Lindex inte har utan man får leta i lite "dyrare" affärer eller en ren barnaffär.
    Hittade dock en "toppluva" nu till tjejen på HM på rean men har aldrig sett mösssor med band där annars.

• Nette

väldigt lätt att sy i ett litet bommulsband annars.

• Tant Green

Tack. Jo, jag får väl sy i band själv, men det stör mig att det inte finns att få tag på... är alla andra barn så väluppfostrade att de aldrig sliter av sig mössan

• vivianne

Tror i och för sig att det finns en anledning att det inte är snöre runt halsen på lite större barns mössor - kan väl bli en snara precis som cykelhjälmsstroppen om man inte har barnsäkert spänne. Så om du syr i ett band i sonens mössa så se till att det är uppknutet när han leker i klätterställningar osv.

• Tant Green

vivianne, det har jag inte tänkt på... hon (ja, det är en tjej) är 18 månader och klätterställningar finns i min värld ännu

Men jag vet att hon nog har ovanligt stort huvud och jag såg på pop:s hemsida att storlek 52-54 skulle vara för 2-6 år och jag kan ju förstå att det inte är så bra med knytband på en 4-6 åring. Och de behöver det ju knappast heller, det är ju de här "halvsmå" som gärna sliter av sig mössan men ännu inte klarar att få upp en dubbelknut...

• EMO 979

men pops mäössor med knyband är stora i storleken...köpte i höstas åt mina småttingar...48/50 till lilla och 52/54 till större....har blivit så att min stora tjej på fyra får använda den lilla mössan för den är så stor...menar de basrandiga i 76-serien !!

• vivianne

OT: Min dotter ÄLSKADE klätterställningar förra sommaren när hon var knappt 1½. Man fick dock följa med henne och hålla henne i handen och jag kan avslöja att klätterställningar inte är anpassade för fullvuxna människor . Sedan skulle man kvickt som attan rusa tillbaka samma väg man kom medan hon väntade på toppen för att kunna hålla i henne när hon skulle åka ner för rutschkanan. Det är en bestämd dam vi har här hemma. Vilken TUR att man inte är curlingförälder

• Tant Green

Idag var vi på 18-månaderskontroll och konstaterade att huvudet är 49,5 cm så en rymlig 48/50 kanske skulle kunna funka, jag ska gå förbi POP och kolla.

Jag misstänker att det blir klätterställningar här också när det börjar bli mindre snö, men i höstas när vi var mycket i parken senast så kunde hon inte ens gå så därför har jag inte vant mig vid tanken ännu

Svar på tråden Mössa med knytband i lite större storlekar?