Det kan ju vara så att du tränar alldeles för hårt och tar ut dig. Hur hårt tränar du? Brukar du stanna upp i träningen och kolla vad pulsen ligger på?
Annars skulle jag tro att det har med blodsockernivåerna att göra? Det är väldigt olika från person till person hur vi fungerar. Hur brukar du äta innan träning? Kladdkaka är definitivt ingen höjdare eftersom blodsockret då stiger snabt och sedan sjunker till en lägre nivå än det var innan kladdkakan. Jag kan t o m bli skakis och illamående efter godsaker utan att jag tränat. Prova att äta en ordentlig måltid med långsamma kolhydrater och tillräckligt med fett och proteiner 2-3 h före träningen. Ät sedan ett mellanmål 30-60 min innan träningen. Mellanmålet kan bestå av lite snabbare kolhydrater för att du ska ha nytta av dem under träningen, men inte så snabba som kladdkaka. Drick före, under och efter träning. Kanske tom några klunkar sportdryck. Du kan ju ha en flaske med vatten och en med sportdryck i, eller blanda till en flaska svag saft. Ät sedan något litete efter träningen, t ex en frukt och sedan ett ordentligt mål mat inom 1 h efter träningspasset. Då borde du må bra!