• Tjej 83

vilket köks "märke" är bäst, billigast o snyggast?

skall köpa kök och fixa iordning snart innan sommaren hoppas jag.
    och har kollat runt på kök. tycker att ikea är så där.
    men även Marbodal o Epoq har fina kök.
    vad finns det mer för sidor?

vilka är billigast? snyggast? "bäst"?

har hört att man får vänta lääääänge på ikea kök (?) o att de inte går att byta ut en skåpsdörr om den går sönder. ? är de sant?

• Svar på tråden vilket köks "märke" är bäst, billigast o snyggast?
  • mariiah

kvik har väl rätt hyffsade priser oxå.. fast beror ju mycket på avd för inredning och så man vill ha samt om man vill ha vanliga vita luckot, eller i färg

varför skulle man inte kunna byta ut dörrar på ikea kök?? enda anledningen jag kan tänka mej är väl att dom utgått eller så..??

• Älgen

Kvik har vi, fint men servicen var dålig. De lovade en massa saker som de inte höll sedan, jätteirriterande, jag blir så sur på sånt. Det bra med dem att de är billiga och kort leveranstid. Men du måste ha tänkt på allt själv för de är verkligen inte köksinredare (även om de vill vara de...).
    Ikea har ju jättekort leveranstid och det är bra, men samma som Kvik annars kan jag tänka mig. Lite roligare med Kvik för det är ovanligare tror jag.

• Knytets

va du än gör, välj inte noblessa.
    Mina föräldrar gjorde det(dom brukar ju lura folk med "rabatter" på ca 20.000 osv vid köp av kök.

Dels så kom inte byggkillarna dom dagar dom sagt att dom skulle komma.
    Mina föräldrar hade tagit ledig från jobbet och gick alltså miste om semesterdagar med att sitta o vänta på byggkillar som aldrig dök upp.

Sen satte dom upp övrelister på skåpen i en annan nyans av vitt än den föräldrarna beställt, t o m byggkillarna tyckte det var konstigt.
    När mina föräldrar hörde av sig till försäljaren så fick dom ett "erbjudande" om att byta listerna för "bara" 5000 spänn. 
    (alltså, dom hade fått fel lister än vad dom beställt och mina föräldrar fick betala för misstaget noblessa gjorde)

Sen tog jobbet längre tid än vad dom sagt från början också.
    Dom fick också en annan spis än den dom beställde, en jätteliten microvågsugn och en del av luckorna hade byggkillarna monterat snett.
    (noblessa föräljaren hade alltså visat mina föräldrar helt annan spis och micro, men när dom fick hem grejjerna så var det helt andra)
    Så jag avråder från noblessa

//Mamma till ♥Nathalie♥ och ♥Isabell♥
  • Cluedo

Vi har Ikeas Ekluckor i massivt trä. Vi hade lite problem med sena leveranser och en felsågad bänkskiva...
    Men Ikea är alltid jättebra på reklamationer tycker jag. är det ngt som är fel så brukar de oftast fixa det.
    För vår felsågade bänskiva fick vi som kompenastion en ny diskmaskin och ´lucka till den(värde ca 7000) samt att en snickare sågade skivan på plats och satte dit ex spis och ho och dessutom skickade de hit en rörmokare som fixade avloppen....
    Det tycker jag var bra!

jag hejar på Ikea....

• TLindberg

Oj, de va ju toppen att Ikea kompenserade det, de är ju nästan som om man önskade att dom gör de felet när jag ska göra mitt kök *hihi*
    Jag tycker om IKEA ja

• disel

Vi har ett ikeakök. Tyckte vi fick urusel hjälp när vi var på varuhuset, men då jag hade ritat det mesta av köket själv så ringde jag till kökshjälpen (?) på ikea och fick KANONhjälp. Hon var helt underbar, komma med olika tips och råd, sånt som inte jag tänkt på själv. Det var 6 veckors lev.tid, men det kom när det skulle och alla grejor var med Nu när vi har haft det i ca ½år så är jag bara nöjd.

om jag någon gång ser en leende joggare ska jag överväga saken
  • jockesfru

vi sätter in ett Tibrokök...det kommer hem i dag och det ska bli spännande och se om vi får det på plats. nu ska vi också fixa vitvaror. Det känns bra att det kommer i färdiga paket och man slipper bygga ihop stommarna själv....inget "plockepinnkök" för oss i varje fall. Bra service fick vi också när vi köpte det...men det ingår väl i priset.

Ludvigs mamma
  • Tjej 83

jaa ikea har fina kök vi har kolat på dem o byggt ett kök på datan från deras hemsida. blev kanonfint. men så vill vi ha spis o fläkt från 2 andra ställen. men de kanske funkar?

ska kolla på tibro.

ingen som ar marbodal??

• Tashi

vi håller på o renoverar nu och har bestämt oss för ett sentense kök. just det vi ska ha ser ut som marbodal o är samma kvalite, men mycket lägre pris. köket är elektrolux eget märke, men görs på marbodalfabriken.

• Lisa1981

Vi har ett ikea kök, finns bilder i mitt arkiv om du vill kika. Jag är helnöjd, det va lite levernstid, kommer inte ihåg hur lång tid men vi fick det i tid och allt va med.
    Jag har bara gott att säga.
    Vitvarorna kan du köpa från vart du vill, vi har siemens rostfritt i allt.

• Tjej 83

lisa
    så snyggt
    vad heter de köket?
    vill ha släta dörrar. är det det?

• Lisa1981

Man tackar

Ja det är helsläta blanka luckor, det heter abstrakt.

• Lain

Vi håller på och bygger hus och har satt in ett ett storsjökök frigg heter det vi är jättenöjda!

• Stora

Ikea är bra och billiga. Samma stommar som Marbodal.
    de har 10 års garanti så byta en lucka kan du göra. Dessutom så kompenserar de bra om det är ngt som blir fel eller inte kommer i tid.
    Vi har beställt bänskiva m massiv björkkant  infälld ho och det skiljer ungeför 5000kr på den o på Marbodal......
    Dessutom är derasdatroköksprogram jättebra att rita med och sen ta med till butiken.

Svar på tråden vilket köks "märke" är bäst, billigast o snyggast?