• Kiia

albumin!?

Vid nyår blev vår prinsessa riktigt sjuk. Det började med magsjuka som aldrig ville ge med sig. Samtidigt fick hon öroninflammation. Vi är fortfarande inlagda, just nu med permission.

Sessan tappar ett protein som heter Albumin. Hon måste få det via dropp för att må bra. Nu behöver hon det en gång i veckan men det har varit tätare och ingen vet vad som händer om hon skulle bli sjuk. Typ en ordentlig förkylning eller magsjuka.

Om det är någon som har varit med om detta eller som har hört talas om det så får ni gärna skriva till mig. Läkarna vet inte vad det beror på och det enda som kan göras just nu är att fylla på henne så fort hon ligger lågt.

• Svar på tråden albumin!?
  • suz75

Det enda jag vet om albumin är om man har

Hypoalbuminemi: Lätt sänkta nivåer albumin ses vid kroniska inflammatoriska processer. Uttalad hypoalbuminemi kan tala för läckage via njure eller tarm eller sviktande proteinsyntes i samband med levercirros. Först vid S-Albumin under 20 g/L kan ödem uppträda.
    Hyperalbuminemi: Förhöjda nivåer albumin talar för uttorkning.
    har läkarna kollat upp varför? tagit prover osv? Ibland kan man upptäcka malignitet via sänkt albumin. Inte för att jag ska skrämma dig på något sätt men du får trycka på hos läkarna att de tar reda på orsaken..
  • Kiia

Vi ska åka till Huddinge sjukhus den 12 mars för att göra en massa undersökningar.
    Hon har legat på värden mellan 9-18 under en lång tid. Nu ligger hon på 29.

De tror att det har att göra med hennes bakomliggande diagnos men ingen är säker.

• Pippilångstrump

Min dotters öga svullnade, nä det var inget, sa läkaren efter urinprov. Vi sökte igen och visade en bild på hur hon såg ut samma morogn. Blodprov togs och när svaret kom var det akut in till akuten, S-albumin på 14 hade hon. Blev inlagda och uppskrämda och ingen ville säga avd de trodde, de tog alla sortens prover, vill göra en blåspunktion fast urinprovet inte visade något (helt galet i mina mammaöron), njurarna, levern och sist tarmarna misstänkte de. Jag trodde att han skulle behöva nya organ elelr hade cancer för ingen sa något.
    Fick testa mjölkfritt och det var bara det som ställde till det för henne.

Hoppas att det inte rä något allvarligt och lycka till.

• Pippilångstrump

Läste lite i din press, så det kan ju inte vara mjölken som gör det för henne.
    Dock var mer meningen att vis att det kan vara något helt ofarligt, fast man blir så rädd och uppskrämd.

Svar på tråden albumin!?