• Anonym (orolig)

Knöl i nacken

Har en knöl i nacken, den går att flytta lite på men inte som en lymfkörtel tycker jag.
    Den är hård och ömmar inte Jag är så rädd att det är en cancer

Kan lymfkörtlar sitta lite fastare än dom man är van med?
    Är det nån som haft en knöl där? Var det ofarligt?

Jag håller på att ringa vc nu men det är så låång kö.

Kan nån ge mej lite erfarenheter?

• Svar på tråden Knöl i nacken
  • Jennyrockar

Låter som en fettknöl, min bror hade en på ryggen å jag själv ska faktiskt till vc idag för å ta bort 2 mindra sånna. Ingen trevligt men ofarligt.

~Isaac 9/7-05 å Morgan 9/10 -06~
  • Anonym (orolig)

Tack för svaret.
    Jag fick en tid nästa torsadg..... hur ska jag kunna vänta så länge.

• Smina

Själv har jag skadat nacken lindrigt engång. Efter det har jag fått en broskknöl mellan kotorna som känns som en knöl. Hoppas att det går bra för dig.Kram/ Smina

• Anonym

Min kusin hade en knöl i nacken. De sa att det var en fettknöl, inget att oroa sig för. Tydligen var det väldigt vanligt iaf, så de gjorde inga vidare undersökningar. NÄr knölen inte försvann på ett halvår gick han tillbaka o de tog lite tester. Det visade sig att det VAR cancer o han dog ett år efter det.

Det ÄR säkert en fettknöl, men ge dig inte utan att de kollar upp det ordentligt.

Lycka till!

• HelleGbg

men varför varför skriva sånt anonym ovan?????
    det är väl bra onödigt när man är rädd ändå.!!

• Anonym (orolig)
    Anonym skrev 2007-03-05 08:42:47 följande:
    Min kusin hade en knöl i nacken. De sa att det var en fettknöl, inget att oroa sig för. Tydligen var det väldigt vanligt iaf, så de gjorde inga vidare undersökningar. NÄr knölen inte försvann på ett halvår gick han tillbaka o de tog lite tester. Det visade sig att det VAR cancer o han dog ett år efter det. Det ÄR säkert en fettknöl, men ge dig inte utan att de kollar upp det ordentligt.Lycka till!
    Ska kräva en biopsi.
    Fast det var ju synd för din kusin.
  • Anonym

Hon ville ju ha erfarenheter. Det jag ville säga var att hon skulle kräva att de verkligen kollade upp det.

• Anonym (orolig)

När knölen först dök upp i december så var den ärt stor och ömmade, även muskeln där den sitter på ömmade, den vänstra kappmuskeln. Sen gick ömmandet över men knölen var kvar, nu så har knölen blivit bön stor, avlång ca 1 cm lång och lite knubbig.

• Anonym

Min kusins gjorde aldrig ont. Har det gjort ont först är jag säker på att det inte är någon fara! Cancer gör väl inte ont?!

Svar på tråden Knöl i nacken