• majmia

apotekets ägglossningstest

Hej.Ni som använt detta, kan ni hjälpa mig tolka detta?
    Försöker få till ett syskon och köpte apoliva ägglossningstest. Ska ju bli två lika tydliga streck och blir det vänstra lite svagare så är det inte riktigt dags. Började testa lite sent i cykeln kanske, för första teststickan( igår) så visades två streck, varav jag tror att de var lika starka. Kanon tänkte jag, då har jag ägglossning redan! Så testade jag i morse igen( för att se aom det verkligen var två lika tydliga streck, men då var det vänstra jätte svagt. Hur kan det bli så tro????? Är det för att ägglossningen redan är över eller vad? Konstigt!!!!

• Svar på tråden apotekets ägglossningstest
  • Jiie

Antagligen är din stegring "slut" och kroppen släpper ägget väldigt snart, normalt sätt får du bara utslag 2 dgr i rad...

• majmia

Jag förstår inte.... om stegringen är slut, har det precis lossnat då och kan ägget fortfarande bli befruktat. Är rädd att det är för sent.

• Jiie

Det står iaf på CB att när man har stegring så inom 48 timmar så ska ägget släppa...

• majmia

ok, men befruktas det innan eller efter det släpper? ( jag har hjärnsläpp) säg att stegringen började redan i fre och vi hade sex igår kväll, då borde det inte vara kört va?

• snöhästen

Vilken dag började du testa på då? Har också provat Apoliva och tyckte att de var ganska svårtolkade. Fick ett svagare teststreck än kontrollstreck på dag 8 och sedan blev det ännu svagare några dagar... Blev också lite rädd då att jag hade haft superdupertidig äl, men det hade jag inte. Det blev positivt på dag 13 (då hade jag gått över till cb digital).
    Så om du inte är säker på att du börjat testa för sent så är mitt råd att du fortsätter.

• majmia

testade igår, dag 16 ( mina senaste cyklar har varit långa) och då var det två likadana streck. Testade imorse och då var det ett svagt streck.

• majmia

Hur många dar har testet visat två streck för er? När det slutar att visa två streck, är det kört då tro? Säg att jag fick pos redan i fre......och hade sex igår. Hur stora tror ni mina chanser är då?

• chockoladpudding

jag har haft typ samma problem, jag kände stickningar så jag tänkte att jag skulle kolla med ägglossningsstickor om det va ägglossning på ggn, jag fick två streck 4 dagar i rad fast bara de att dom inte var lika starka den vänstra var liiite svagare än den högra...hur ska man tolka det då? jag använde också apoliva
    KRAMIS

• chockoladpudding

ps jag fick också "pos" i fre (och lör) o hade sex i sön..

• majmia

oj...då måste vi följas åt.....dessa två lååånga veckor som är kvar!
    Mitt var oxå liiiite svagare än det högra strecket. Men igår morse var det jättesvagt och i morse nästan borta.
    Önskar att vi kunde haft sex i lör, men det var omöjligt med en dotter som inte sover på natten.

• majmia

När tänker du testa?
    Va kul om vi båda får pos och veta sen att de blev till på samma dag!

Svar på tråden apotekets ägglossningstest