Mama Mia Karlavägen
Har läst om Mama Mia här på FL och börjar fundera på om jag verkligen har valt rätt ställe.
Finns det någon här som har erfarenhet av en bm som heter Katarina Tjärnlund???
//Julie
Har läst om Mama Mia här på FL och börjar fundera på om jag verkligen har valt rätt ställe.
Finns det någon här som har erfarenhet av en bm som heter Katarina Tjärnlund???
//Julie
Vadå, tror du inte att de är bra??? Jag/vi ska dit om några veckor för första undersökningen, men jag hade en Elham som jag skulle till!
Sweetlip, det verkar vara många som inte är nöjda och några som t o m har blivit avrådda av sin gynekolog att välja det stället.....man blir ju lite fundersam då....
//Julie
Jag bytte TILL mama mia för jag va så missnöjd med den jag hade! Tyckte att mama mia (barnmorskan hette Annelie Valentin) Va UNDERBART!! jag ska absolut gå dit när jag blir gravid igen!
Kram / Nette
ps. Hoppas Annelie finns kvar, det är ju trots allt 5 år sedan Ds.
Jag bytte också till Mama Mia för att jag var missnöjd med den jag hade. Jag tycker att de är jättebra och har fått en underbar barnmorska så jag ångrar absolut ingenting...
Jag har gått hos Mama Mia både under denna graviditet och under förra. Har aldrig haft något att klaga på. Tråkigt att de fått "dåligt rykte" här på Fl bara för att en/några få hamnat hos en bm de inte gillar. Personkemin stämmer inte alltid och jag tror att det förekommer på alla mvc oavsett om de är privata eller inte. Om man inte är nöjd med sin bm är det bara att byta till en annan.
Varför vissa sprider rykten om Mama Mia här på Fl utan att de själva besökt stället förstår jag inte.
Jag tror att du lugnt kan gå på ditt inskrivningssamtal, Mama Mia har funnits i många år nu och de flesta anställda är mycket kompetenta!
Jag går också på Mama Mia Karlav och är mycket nöjd.
Tack för era svar.....ska lugnt gå dit och bilda mig en egen uppfattning
Förstår inte varför jag helt plötsligt hetsar upp mig för alltmöjligt....det är inte likt mig.
Bra att ni fick mig på andra tankar!!!!
//Julie
Nette!
Annelie Vallentin förlöste mig på SÖS för tretton år sedan. Hon var helt underbar. jag känner en som är släkt med henne, men hade ingen aning om att hon vara på MamaMia. jag har tid hos MamaMia i nästa vecka, skulle jätte gärna vilja ha tid hos henne.
Sen jobbar en mamma i min sons klass på mottagningen på söder, hon är jätte gullig. jag tycker Mamamia varkar bra. Har bara hört gott om dem.
MVC i Nacka har inte alls varit bra.
MamaMia, va bra!
Har gått på MamaMia Söder och tycker de varit TOPPEN! Att jag vände mig till Mm var just för att jag hört mkt bra om dem samt att när jag ringde till den vanliga MVC:n i kommunen blev jag så nonschit bemött..
MamaMia är ju privat så de är ju väldigt beroende av sitt rykte, så de måste ju vara trevliga för att få kunder/patienter. Sen funkar det förstås inte alltid med just den man får träffa men då kan man, som sagt, byta.
Vår ordinarie BM har varit helt underbar och även de som svarat när man ringt växeln. Sen råkade vi ut för ett... rötägg (låter kanske lite hårt), personkemin funkade inte alls, en gång när vår ord. var borta men då vi berättade om vår upplevelse så hade de full förståelse och vi behövde inte träffa henne igen. Sen kanske hon kommer bra överens med andra men med oss blev allt bara fel.
Hur som helst: jag kan varmt rekomendera MamaMia!
Jag var hos henne igår, världens mysigaste! Kan bara säga bra saker hittills!
Ringde Mamamia i dag!! Annelie jobbar inte kvar säger dom!! har inte jobbat där på tre år och dom vet inte var hon finns nu?? Nån som vet? / Nette
Jag går också på MM Karlavägen, är jättenöjd hittills!
Skönt att höra. Jag har idag pratat med Mama Mia och fått min första tid om 4 v. Känns jättebra och tjejen i rec var jättetrevlig.
Jag vill inte säga vem jag fått tid hos utan vill komma dit och bilda mig egen uppfattning.
Jag var inne på deras hemsida och det verkar som om de har platsgaranti på Danderyd, men jag fet inte riktigt vad det menas med platsgaranti.
Nu börjar det kännas på riktigt.
Tror att Annelie Wallentin jobbar på förlossningen på SÖS just nu. Bra, för jag ska föda där.
Hej på er!
Nu har jag varit på första besöket på Mama Mia och det var suveränt. Fantastiska lokaler och barnmorskan verkar vara urmysig.
Höll på att skratta på mig när hon sa åt min man att sluta snusa.....han såg lite snopen ut minst sagt
Alla påtryckningar på den fronten är ju bra!
Hur som helst, kommer lugnt att fortsätta hos MM och känner mig trygg med det!
Kram på er!
Julie
Jag trivs också jättebra hos Mama mia.
När ringer man första gången och boka tid för inskrivning? Har varit och tagit cellprov på Mamma mia tidigare coh tänkte förtsätta där om det finns möjlighet. Har lite sjukhus skräck och då känns Mm Karlavägen toppen.
Hur är Danderyd som förlossningssjukhus?
Mama Mia söder är kanon!!!!