• blivande fsk lärare

lös i magen hund

nåt bra tips vad man kan ge en hund som är toklös i magen???

• Svar på tråden lös i magen hund
  • Jacqueline

ris,kokt fisk eller kokt kyckling...egentligen så ska hunden fasta i mins ett dygn för att utesluta sjukdom osv

• SaT

Jag har fått tipset att svälta i ett dygn, endast ge vatten, sen börja försiktigt med typ ris och kokt fisk.
    Lycka till, och hoppas hunden blir piggare snart.

• shakatak

Ingenting idag!
    Förutom vatten, sen kan du ge kokt vit fisk och ris i små mängder i morgon och sedan försiktigt introducera foder igen när hunden mår bättre. Går det inte över på ett par dagar så kontakta veterinär.

• blivande fsk lärare

han har fastat endast fått vatten sen i går ska koka fisk och lite ris i kväll tänkte jag.. hoppas hoppas att han blir bättre! tack för alla tips>!!

• trollsanna

Ris är det bästa. Det binder vätska. Jag blandar ut det med hennes vanliga foder.

• Tårtsmulan77

Jag ger min hund något som heter Canicur som man köper hos veterinärerna.
    Det är ett dietiskt fodertillskott, till hundar med akut okomplicerad diareè, i form av tuggtabletter.
    När min hund får diareè så plockar jag först bort fodret direkt och avvaktar och ser om magen stabiliserar sig.
    Gör den inte det så sätter jag in Canicur på en gång och håller upp med fodret i ett dygn, oftast så hjälper det.
    Smyger därefter igång lite lätt med hans vanliga foder och ökar på undan för undan.
    Skulle inte Canicuren hjälpa så har jag, till min hund, receptbelagd medecin som jag börjar med.
    Min hund har haft stora problem med magen och får även nu krångel med magen, om han får i sig något olämpligt, men nu vet vi vad som hjälper och dessutom går han på två olika sortes dietfoder som fungerar jättebra för hans mage.
    Något annat än sitt foder får han inte, det klarar inte hans mage.
    Men han är en hur pigg och glad hund som helst

Hoppas det ordnar sig med er hund.
    Kram på er.

• blivande fsk lärare

tack för alla tips! kokar ris och fisk för fullt här!

Svar på tråden lös i magen hund