Utslag i ansikte och bröst.
Nån som vet vad det kan bero på? Natalie har fått som röda prickar i ansikte och bröst/mage.
Nån som vet vad det kan bero på? Natalie har fått som röda prickar i ansikte och bröst/mage.
Värmeslag?
Hormonprickar brukar sitta där...
Hej! Det kan vara lite hormonplitor (helt ofarligt och försvinner av sig själv - ibland kan man smörja med mildison om det blir till eksem). Det kan också vara sk virusprickar. Det kan dom få om dom har en infektion i kroppen.
Hon har ju/är fortfarande lite förkyld..så kanske virusprickar. Men hormonprickar? Hon är nästan 5 månader..kan det komma så sent?
Nej, det är för sent för hormonprickar. Antingen är det virusutslag eller så är det en rekation på något födoämne. Får hon gröt? Många barn reagerar på mjölkproteinet i det? Det kan också räcka med att du äter mjölkprodukter när du ammar (om du nu gör det?).
Jag helammar..men har ätit mjölkprodukter hela tiden..
Kanske är värmeutslag då..
tack för era svar.
Min bebis har fått små små röda plitor framförallt på bröstet. Jag tror det beror på att han dreglar mycket och lätt blir fuktig där? Kan det vara nåt liknande hos din bebis? Jag har börjat använda haklapp för att han ska hålla sig torr. Dessutom får jag smörja in honom ordentligt på kropp och i ansikte pga torr hud som också ger lite utslag.
min lilla har också prickar i ansikte.. runt munnen mest, och små prickar på bröstet, är hon också för gammal för hormonprickar? är 3 mån...dreglar och spyr mkt..