• HaltaLotta

Ingångsmusik på borgerlig vigsel?

1 juni gifter vi oss i rådhuset. Vi kommer ha ca 15 gäster som närvara då, och nu undrar jag om gästerna brukar gå in först och sedan bröllopsparet eller om vi redan står där o väntar på gästerna?

SKA ringa vigselförättren o kolla upp mer, men nu finns ju FL ockås!

Om man har nån slags ingång, har man då musik till den? Känns kanske lite fånigt att inte ha det? Eftersom ingen i släkten kan sjunga så blir det i såna fall att ta med en cd-spelare o skiva - kan det funka ändå, eller känns det också fånigt?

Vill spela en sång efter själva akten också, då också på cd-spelare ju. Har nån nåt förslag på fin sång som passar då? Jag har tänkt lite på Aldrig ska jag sluta älska dig med Jonas Gardell, men vill g'rna ha lite fler forslag!

«·´¨*·.¸¸. **♥~Bebis BF 070907~♥ * *.¸¸.·*¨`·»
  • Svar på tråden Ingångsmusik på borgerlig vigsel?
  • Mithera

Vi gifte oss borgerligt och vi hade en violinist och en flöjtist som spelade ett folkmusikstycke när vi gick "in" - vi gifte oss utomhus... Vet inte hur man "ska" göra när man är i rådhuset. Fast när det gäller bröllop finns det väl inget "ska" - huvudsaken är att det blir som NI vill ha det .

Förslag på fina sånger efter vigseln är förutom den du redan tänkt på; I folkviseton (kärleken kommer, kärleken går), Ett liv för mig (The Real Group) eller Av längtan till dig (Åsa Jinder).

Lycka till med planeringen och ha ett underbart bröllop!

• sweetpea

Ring och fråga. Här i Stockholm går man in som man vill, men något "intågande" finns det inte tid till. Någon musik får man inte heller ha, om man vill ha ceremonin i Stadshuset eller Rådhuset.

• Sväljen

Vi gifte oss borgligt. Men vi var ute. Vittnena var redan på plats när vi brudparet kom. Som ingångsmusik hade vi Islands in the stream med Dolly Parton och Kenny Rogers. Men vi hade fcörståss Contry som tema, men det är en vacker låt. Sen spelade vi Rose gardcen med Lynn Anderson när akten var över. Lyssna på texcten får ni höra att de som sjungs stämmer. Lycka till

Svar på tråden Ingångsmusik på borgerlig vigsel?