Ninni68 skrev 2007-03-06 09:35:41 följande:
Jag köpte en Topcom först, men hittade aldrig någon kanal där man slapp störningar. Har modellen med batteri, men det är rätt irriterande att man inte kan ha laddbara batterier i babyenheten för oss som framför allt använder den när sonen ligger ute och sover. Och det riktigt dåliga är att den inte funkar när man laddar föräldraenheten. Sen pep den ibland med ett pip som jag aldrig lyckades lista ut vad det betydde...Vi tröttnade och köpte en dyr babylyssnare istället, Nova Total heter den väl. Inga störningar och båda enheterna är laddbara - och funkar även när de är under laddning.
Konstigt, för min funkar fast man laddar föräldraenheten. Sen har den väldigt många olika kanaler man kan ställa in för att inte få störningar. Känsligheten kan man oxå ställa in hur man vill ha den. Var för vi köpte den är just för att den går på radiovågor och inte är farlig som dom flesta andra babyvakter är.
Har provat den i huset mitt emot nere i källaren och den funkade klockren, kan även tillägga att min son har den ute i vagnen hos sig nu och det är inga problem.