• Anonym

abort i vecka 2 eller 3

hej!! fick reda på idag att jag var gravid vilket jag misstänkt sen onsdag torsdag förra veckan när mensen inte dök upp!!
    Köpte ett test idag och det visade starkt positivt!! blev väldigt ledsen eftersom jag har tre barn redan min minsta e bara åtta månader!!! nu ska jag ringa för en aborttid imorgon på kvinnokliken på MAS!!! nån mer som gjort det på mas i malmö?? vad tyckte ni isåfall?? vill gärna höra lite om både medicinsk abort och kirurgisk abort i vecka 2 eller 3 högst 5:veckan!! hur kände ni er?? gjorde det ont?? hur mycket blödde ni?? e såå orolig har sån sjukhus skräck och allt sånt!!

• Svar på tråden abort i vecka 2 eller 3
  • Tisseltott

Du är troligtvis redan i vecka 5-6...

• Tess93

Vid ägglossning, då du blir gravid, är du redan i 2 veckan. Orsaken till det är att graviditetet räknas från sista mensens första dag. Så när du skulle ha fått mens och istället testar positivt så är du redan i vecka 4.
    Annars kan jag inte svara på dina frågor då jag haft turen att inte behöva göra någon abort!
    Lycka till!

• Anonym

Vecka 2, då är man väl inte ens gravid? Mens vecka 0, sedan ägglossning i vecka 2...

• Anonym

Vecka 2, då är man väl inte ens gravid? Mens vecka 0, sedan ägglossning i vecka 2...

• Jenniesmamma
    Dom måste göra undersökningar och sånt på dig,UL bla. och då måste man vara minst i v6,så fungerar det här iallafall. Sen är du nog redan i det eftersom du plussat.
    Älskad och saknad av så många! RIP älskade lillebror!
  • MansonDust

Ja v 2 är ju ÄL. I v 4+ är mensen sen.

• Anonym (jag har)

Jag har gjort en medicinsk abort på Mas. Det var 5 år sen då jag var 16. Tyckte de var jättetrevliga och blev väl omhändertagen. Jag låg då på sjukhuset under en dag. Svårt att beskriva hur det känns, antar att det är lite olika från person till person. Men så här upplevde jag det iaf: Det kändes som mensvärk men gjorde lite mer ont, det är vanligt att man kräks en del, och det blöder mer än vanlig mens, både större mängder och längre. Jag har normalt mens i 7 dagar och då hade jag det kanske i 10 eller nåt sånt. Vet inte om det är nåt mer du undrar över?

• Anonym

Jag gjorde oxå medecinskt när ja va yngre. som den över skriver. som mensverk men lite mer ont. ja spydde lite å sen va de över. blödde typ en vecka efter å sen va de över.

skönt å slippa bli sövd i onödan tycker ja

• Anonym (vv)

jag gjorde medicinsk i v 5 på mas.. Jag gillade inte stället.. De var så blase. satt i väntrummet och väntade på att få komma in, då kommer en sjuksköterska ut och frågar högt vad vad jag ska göra. Antagligen för att kunna skicka mig till rätt person, men ändå..

Sen fick jag träffa en syster som gav mig piller som jag skulle föra upp i slidan. sen fick jag gå in och lägga mig på en säng och vänta på att det skulle börja.. Efter 5 sex timmar hade jag blött ut mkt klumpar och gick och frågade sköterskan om jag kunde få gå hem. Det fick jag.. Men under alla dessa timmar var det ingen som tittade till mig eller frågade hur jag mådde.

Ångrar att jag inte gjorde aborten hemma istället. Kunnat ligga i min egen säng då ialla fall.

• Anonym (vv)

Glömde att säga att jag blödde i ungefär 3 dagar efter aborten och ytterligare 3-4 dagar med blodiga flytningar..

• Anonym

Går inte att kolla graviditet vid v 2 = abort kan ej utföras. Man måste kunna se att gravidteten sitter i livmodern innan man gör abort, alltså tidigast vecka 5. För det är inte lämpligt att göra en skrapning eller ta tabletter (för medicinskt avbrytande) om det skulle vara ett utomkvedshavandeskap.

Har gjort en skrapning och tycker inte att det gjorde speciellt ont. Jobbar själv med kvinnosjukvård och det är varierande hur ont det gör. Blödde i ca 14 dagar efter aborten.

• Anonym (skrapad)

jag gjorde en skrapning, blödde bara n¨ån timme efteråt haden inte onte alls sen va det som vanligt igen! jag skulle ALDRIG göra en medicin´sk pga smärtan och settet fostret kommer ut!!!

• Anonym

jag e i vecka 4 idag

Svar på tråden abort i vecka 2 eller 3