• VinTiff

NCH säljare, någon???????

Halloj!!

jag ska på en intervju imorgon...det är som säljare för ett företag som heter NCH www.nch.se men det är provisions baserat så jag är inte jätte glad...hatar sånt men det var 23% utav det man säljer. Och medel lönen ligger på över 20.000kr. Om man har sålt bra efter ett halvår så får man en tjänstebil med tillhörande bensin osv och det låter ju bra endå...Och kunderna är företag och inte privatpersoner, på måndagar bokar man sina egna kunder genom en cd skiva som man får utav dom där alla registrerade företag finns och det är ju oxå bra...

Men är endå sjukt skeptisk...Har någon utav er jobbat för dom (eller likn.upplägg)eller känner ni någon som gjort det?? Berätta gärna för och nackdelar... 

(Blev i fel grupp men jag kunde inte kopiera..och jag orkar inte skriva om allt igen...)

Är sex snuskigt? Bara om det görs bra.
  • Svar på tråden NCH säljare, någon???????
  • VinTiff

Puffar lite Skrattande

• VinTiff

Är det ingen verkligen..

• VinTiff

Tänker inte ta det..känns för osäkert helt enkelt..man har ju bil, villa, och ett visst shoppingbegär mm och man vet ju faktiskt aldrig om det funkar...Men tack för all hjälp iallfall ;)

• Pineapple

För att tjäna 20 000 måste du alltså sälja för nästan 100 000. Och CD-skivan med företag. Är det såna som de redan har som kunder eller måste du arbeta upp nya kontakter? Sånt tar tid så även om man har 20 företag att ringa kanske du bara får in ett eller två besök.
    Hur finasieras omkringresandet innan du får tjänstebil??

• VinTiff

Jag tänker ju inte ta detta jobb, men innan tjänstebil hade man vanlig milersättning på 18kr/mil. Och det är ju inte bara 20 företag som är registrerade i södermanland men jag dom tar ju slut så att säga..Fattar inte var alla dessa företag ser hos mig...detta är inte det första företaget som hittar mig ...

• Anonym (japp)

Rekommenderar ingen seriös säljare att jobba för detta bluff företag.

Svar på tråden NCH säljare, någon???????