• Väntarochlängtar

Blocket vs Tradera (vad betalar sig bäst?)

Sitter på en hög med barnkläder härhemma... Och andra babysaker.. Funderar på vad man får mest för kläderna, är det på Tradera eller Blocket (alt annan säljsajt). Tradera är ju bra men det är ju tidskrävande + provision och uppläggningsavgiften. På Blocket betalar du en summa och så tillkommer inget mer och annonsen ligger ju kvar 2 månader.

Vilket erfarenhet har du av att sälja saker via Internet? VAd ger mest pengar och var är det lättast att "bli av" med saker?

• Svar på tråden Blocket vs Tradera (vad betalar sig bäst?)
  • CosmicCat

Svårt att bli av med begagnade barnkläder om det inte är märkeskläder. Själv har jag tyvärr börjat slänga felfria urvuxna kläder...

• Rokka Jill

trader kläder..
    Men bara märkes.
    Stora saker via blocket.

öppna förskolan här har de second hand försäljning. Mycket H&M o sånt. men de slår rekord varje gång.
    För här slipper man frakt o liknande.
    O då tjänar även de som köper.

kolla upp om du kan sälja irl

*̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡͡|̲̲̲͡͡͡ &
  • skorpionen80

Jag säljer små saker via Tradera- Där förväntas man skicka sakerna, och så är det att priset kan trissas upp via budgivning. Större saker (soffa, akvarium mm) som bör hämtas säljer jag via blocket. Där kan man söka efter vart man bor, så det blir mer praktiskt så.

• Urpan

På tradera kan du ju prova sälja kläderna, en o en. På blocket måste du nästan ha ett stort klädpaket för att få det sålt.

Tradera tycker jag om...o köper inte bara märkeskläder utan bra-att-ha-kläder till dagis mm

• TjorveniSkåne

Försök ordna barnloppis där du bor, jag skulle gärna gå på ett sådant några gånger per år för att fynda!

• Farth Vader

Jag har haft stor framgång när det gäller begagnade barnkläder på Blocket. Har lagt ut sammanlagt kanske tio annonser och alltid fått sålt vartenda plagg . Här verkar det då vara en stor marknad för begagnade barnkläder även fast det inte är märkes.

• Väntarochlängtar

Mamma Mona- vad har du sålt? Märkeskläder eller kläder från H&M, Kapp Ahl osv.
    Vilket "snittpris" har du tagit för kläderna?

• Farth Vader

Jag har sålt en salig blandning . Det har mest varit "vanliga" kläder och inga dyra märken eftersomjag aldrig köper såna. Mina barns farmor och farfar bor i USA och många av kläderna är därifrån. Oftast har jag sålt hela paket annars har priserna varierat mellan 20-50 kr. plagget. Har även sålt en hel del overaller, regnkläder och skor.

Svar på tråden Blocket vs Tradera (vad betalar sig bäst?)