Spritgodis?
Får man äta choklad med lite sprit i? Jag håller på att dö av sug efter Anthon Bergs Jordgubbar i champagne...
Får man äta choklad med lite sprit i? Jag håller på att dö av sug efter Anthon Bergs Jordgubbar i champagne...
Jag vet inte hur många % de har, men man bör väl undvika höga halter, du får läsa på förpakningen...
Jag åt sånna. Det är väl marginella mängder alkohol i, jag menar man behöver ju inte vara 18 för att köpa dom Du behöver ju inte äta två kartonger på en gång, men det är väl ingen risk. Dom är ju ganska stora och mättande tycker jag!
Äsch! Det dör du väl inte av! Å inte bäbisen heller, tror jag!
Läste en kul grej i "Du ska bli pappa": om all alkohol gjorde skada på gravida skulle sydeuropas befolkning inte existera...
Tycker inte man ska dricka, men en godis måste du väl få ta??
Det är väl lika mycket procent som i nattvarden, typ...
Tror ni verkligen att det är så mycket sprit i en så kallad sprit godis?? Barn får ju äta sådana, jag tror nog mest att det är smaksatt så.. DEt är nog verkligen igen fara!
Mvh Guppi
Det är sprit i spritgodis. *ler* Äter man en punchpralin och sedan (omedelbart) blåser så finns det mätbar alkoholhalt i utandningsluften. Men det försvinner genast.
Minns inte vilken halt det är i de där Anthon Bergarna men mycket är det inte Det står utanpå paketet, jag läste nämligen det i julas när jag var megasugen på sådana. Ska kanske tillägga att jag åt dem fast jag sagt att jag inte ens tänkt mig en lättöl under graviditeten
God middag! Ät du några Anthon Berg tycker jag. Jag håller med vad alla andra säger och speciellt det där med sydeuropas befolkning. Jag har en gravidtidning hemma där det står hur man ser på alkohol och matvanor under graviditet i andra länder. På Irland kan man dricka en Guiness och röka 5 cigg om dan, det är bra för hjärtat. Italien ett glas rött vin om dagen + massa öl för är bra för mjölkproduktionen. Ingen alkohol i Kina men däremot sushi som är fullt av vitaminer.
Smaklig måltid // J