• Millivanilli

Gravidsnuva som inte går över?

Jag led rätt mycket av gravidsnuva under min graviditet. Var täppt i näsan, snuvig och nysig hela tiden. Gick till läkare och fick konstaterat att jag inte var allergisk mot något, så det var inte orsaken. Nu är bebben fyra månader gammal - men nästäppan och snuvan sitter i. Det måste vara något hormonellt för när jag ammar så killar det extra mycket i näsan och så rinner det. Börjar bli j-igt jobbigt nu, svårt att sova när man inte kan andas osv. Någon annan som varit med om detta och/eller har några tips om vad jag ska göra? Nezeril får man ju inte använda för länge så det försöker jag undvika.

• Svar på tråden Gravidsnuva som inte går över?
  • Maggis

Testa med cortisonspray.
    Vet nu inte på rak arm om det är ok när man ammar men du kan ju prata med mvc eller vårdcentral. Finns en del receptfria men behöver du starkare så är det recept som gäller.

Har haft stora problem med gravidtäppa under båda mina graviditeter och förra gången fick jag bukt med det just med hjälp av cortisonspray. Vi får väl se hur det blir nu när bebben snart tittar ut. Förhoppningsvis blir det inte lika segt den här gången. Är ju jättejobbigt.

//Maggis
  • Maggis

Läste lite på FASS.se nu och det är nog bäst att rådgöra med läkare innan användning av cortisonspray.

//Maggis
Svar på tråden Gravidsnuva som inte går över?