• Milda

Bärryggsäck

Funderar på att köpa en bärrygsäck. Håller precis på att sälja vår Phil and Teds syskonvagn för att den används alldeles för sällan. Jag tänkte köpa en enkel syskonvagn typ Brio syskonsitty att ha ifallomatt men funderar nu på om man kanske skulle köpa en bärryggsäck att ha lillebror i isf. Skulle vara smidigt när vi är i sommarstugan oxå när man ska ta båten eller gå upp i bergen.

Ni som har en tycker ni det är en bra investering?
    Rekommenderar ni någon speciell?
    Jag är bara 160cm lång, klarar jag att bära sonen som nu blir 1 år nu?

• Svar på tråden Bärryggsäck
  • Puck76

vi har en phil&teds ( ) metro, saga sitter jättebra, och man kan bära den ganska långa stunder, mannen 1-2timmar, jag inte riktigt så länge. tänkte skaffa en till till sommaren när lillasyster vuxit ur babybjörnen, eftersom vi är ganska mycket ute och går i skogen där vagnen (även den en p&t) inte funkar så bra.
    tycker definitivt det är en bra investering!
    ang längden vet jag faktiskt inte, saga började använda sin när hon va ca 7månader, va ganska tung, runt 10kg. men jag är 179 och maken 184... men på vår finns speciella inställningar som man reglerar efter sin längd.

• TjorveniSkåne

Vi sålde vår när vi hade provat Ergo bärselen.
    Ryggsäcken är stor och klumpig, tung att bära.

• Milda

Tjorven: Men är det inte jobbigt att bära längre tid i Ergon?
    Sen vill man ju kunna bära utanför jackan på ryggen när det är lite kallare och då har ju sonen på sig overall kanske. Blir inte det trångt i Ergon. Dessutom verkar det bra med solskydd som går att sätta på bärryggsäcken.

Puck76: Vad kostade den ni har?

• Puck76

helt ärligt kommer jag inte ihåg riktigt. vi beställde den från england (comfy-kids) samtidigt som vi beställde vår vagn.
    men om du har möjlighet så har de flera olika modeller på naturkompaniet, bla en vaude jolly comfort, som vi tänkte köpa till lillan. kan ju va bra att testa innan man köper menar jag.

• Milda

Ok. Vaude har jag kollat på lite. Inte provat med barn i dock. Dom verkar oxå bra.
    Men tycker du det är bra bärkomfort på P&T:n?

• storkatta

Vi har en Vaude, funkar jättebra, klart överlägsen vagn på oplogade trottoarer. För oss var det en höjdarinvestering!
    Det finns massa olika varianter, och de har alla bra och dåliga egenskaper, så min rekommendation är att gå ut och prova, det är väldigt olika hur sköna de är att bära. Det är speciellt viktigt om man är två med olika krav som ska bära. Med en bärstol som passar dig kommer du garanterat orka bära sonen.

• Ragnar

Jag skulle snarare tro att det är jobbigare att bära i en bärstol än ergon. I alla fall av det vi har provat bärstolar (har provat tre olika). En bärstol är dessutom klumpig och stor att ta med. Inget man stoppar ner i en väska direkt.
    Att bära utanpå jackan är inga problem i en ergo, varken på ryggen eller magen. Min son får plats i vinterkläder i både ergo och patapum och han är 1 1/2 år. Jag har burit en normalstor 3-åring i en ergo utan problem, så användningstiden för en ergo, eller liknande, är dessutom lång. Det bästa är väl att prova.

• MuminMy

varför inte hyra en Ergo från hyrsjal.se och prova?

En enda solstråle är nog för att driva bort många skuggor. /Franciskus
Svar på tråden Bärryggsäck