någon som målat om köksluckor?
funderar på att måla om våra köksluckor hemma. dom har en gräslig grön färg som bara måste bort. är det lätt? kan man bara måla rakt över den nuvarande färgen eller måste man förbehandla på nåt vis?
funderar på att måla om våra köksluckor hemma. dom har en gräslig grön färg som bara måste bort. är det lätt? kan man bara måla rakt över den nuvarande färgen eller måste man förbehandla på nåt vis?
Nej, men vi har målat våra garderober. Vi köpte en särskild roller osm är xtra fin för att det skall bli så bra som möjligt. Sen tvättade vi av garderoberna, spacklade där det behövdes o slipade lite. Sen målade vi o det blev fint som tusan.
Vi målade om våra. Vi målade också stommen i samma färg och böt knoppar. Blev som ett nytt kök!
målade om våra mörkgröna,hemska, till röda. vi (jag och mamsen) spacklade och slipade där eventuella ojämnheter fanns och tvättade de sedan med målartvätt. sedan grundade vi med grundfärg och målade sedan med riktiga färgen 2-3 ggr, minns ej riktigt hur många ggr. använde precis som Majsan70 en riktigt fin roller. jättefint blev det!
är risken att det blir jättefult om man inte har grundfärg först?
kanske ska be min bror som är målare att hjälpa mig iof ;)
Har ni kort på era skåpluckor efter dom e målade....
Vi funderar på att måla om våra...
Vi skickade in våra på sprutlackering. Det var faktiskt inte speciellt dyrt, kanske 6.500:- för hela köket och då blev det ju riktigt jämnt och fint.
halstabletten. ja det hade varit smidigt..har dock inga sånna pengar :(
Att måla om vårat kök kan inte ha gått på mer än 700:-
Vi målade om vårt kök (se bilder). Vi sandpappra, grundmålade, sandpappra lätt, och målade 2 ggr. Jag tror du måste grundmåla om det ska bli bra. Vi blev jätte nöjda. Vi spacklade även igen ena hålet för handtaget och borrade nytt. Det blev inte dyrt, vet ej exact men ca 300kr utan handtagen.
Vi använde först målartvätt!