• hannis00

visa kort fårn erat dop!!

hejsan undrar om någon vill visa lite kort från sitt dop
    så man kan få lite isperation och tips på hur man kan duka och vad man kan bjuda på!
  • Svar på tråden visa kort fårn erat dop!!
  • Sefyria

Det finns ett fåtal bilder i mitt galleri. Vårt bord blev ett långbord istället för flera mindre bord (p.g.a annan inredning som inte fick flyttas runt i lokalen) så det skulle ha behövts mer blommor och ljus, tycker jag. Men det fick bli som det blev.

Vi bjöd på två smörgåstårtor, en med tonfiskfyllning och den andre med västkustfyllning. Doptårtan bakade jag, dock finns det ingen bild på den, glömde bort att fota den. Men den finns på video.

♥ Mamma till Sebastian 060409 ♥
  • Mamma till 2 guldklimpar

jag har inga höjdar bilder från dopet tyvärr. men kan berätta vad vi gjorde..
    vi dukade me blå blå dukar(eftersom d var två pojkar)
    sen hade syrran skrivit namn och dop datum på vita servetter i guld.
    vi bjöd först på skinka/rostbiff med sallad m.m.
    till kaffet vart d tårta.
    vi hade oxå gröna kvistar på bordet, minns dock inte vad för kvistar, men fint vart d.

• camave

finns lite bilder hos mig med

Var tar tiden vägen? Flisan är snart 5 månader.......
  • Alison

dopdukningen

Här är vår dukning i alla fall. Vi bjöd på smörgåstårta och kladdkaka.

• Joona

puffar jag vill också se lite kort på dukningstips o tårtor osv.

• mamma till 3 små

själv skall jag döpa min son i sommar på midssomar dagen då min bror kommer tillbaka till sverige för en visit han flyttade till malta vid nyår jag skall måla min tårta med färg och pensel jätte kul självklar så använderjag livsmedelsfärger har köpt blå lila vit och svart särg att måla en dopkläning och skriva lite text till tänte ev skriva en lite vers eller något jag har målat på tårtor för så jag vet att det inte är såsvårt det är rent ut sagt jätte kul

• Nining

bilder på vår flickas dop finns i mitt galleri... några bilder om dukning o sånt. hoppas att du får lite inspiration...

Stolt mamma till Grace...!
  • annamuu

Hej! Vi har en liten kille och jag ville inte ha det klassiskt blåa temat så jag körde på grönt. Vek "tröjservetten" i ljus och mörkgrönt, med vit duk till. Sen hade vi gröna godisgrodor som ringlade sig mellan blom & ljus dekorationen..
    Jag satte 2-3 vita tulpaner i en liten vas tillsammans med två ljus...finns en bild i mitt galleri från dopfikat där det syns lite hur det såg ut!
    Lycka till!

• annamuu

Glömde säga att vi bjöd på fika.. tårta, kaffe, och 3 olika sorters kakor och bullar... Hade plasttallrikar och muggar i grönt.

Svar på tråden visa kort fårn erat dop!!