• Sylvia

Timberland - vilken storlek? Hjälp!

Hej

Jag har tänkt köpa en Timberland-vårjacka från eBay till min son som blir sju mån. om några dagar. Jag hoppas att han ska kunna använda jackan under våren och sommaren. Vilken storlek ska jag ta - 6-9 months eller 9-12?

Nån som har erfarenhet av Timberland-storlekar? Är de små eller stora? Vad rekommenderar ni?

Viktigast är förstås att jackan passar nu under våren - så den får inte vara för stor, men jag skulle förstås gärna använda den också under sommaren. (Han blir alltså 12 mån. i augusti.)

Tack!!!

• Svar på tråden Timberland - vilken storlek? Hjälp!
  • R Mutt

Jag har köpt en timberlandjacka strl 6/9 månader åt min plutt som är 6 månader nu.

Jag har provat den på honom några gånger och den är fortfarande rätt mycket för stor. Räknar med att den blir lagom i vår, men för liten till sommaren.

• Sylvia

Tack R Mutt!

Hm, vi är verkligen i akut behov av ny jacka eftersom hans vinteroverall börjar vara på den tajta sidan - kanske jag blir tvungen att köpa ytterligare en jacka till sommaren. Beslutsångest!!!

Andra synpunkter?

• R Mutt

Ja men man kan väl aldrig ha för många jackor?

Nu vet jag inte vart du bor,men jag kan tipsa om att det finns en outlet med timberland/kenzo/dkny/burberry barnkläder i Örebro, om du vill komma undan lite billigare.

• Sylvia

Tack R Mutt - men jag bor i Helsingfors så det blir nog lite väl långt bort.

• Sylvia

Nån annan som vill tycka till?

Svar på tråden Timberland - vilken storlek? Hjälp!